کتاب‌های کانون بایستی در مدارس دورترین مناطق هم وجود داشته باشد

معاون پرورش آموزش و پرورش کرمان گفت: کانون پرورش فکری گامهای مؤثری برای ترویج کتاب‌خوانی برداشته است و کتاب‌های کانون بایستی حتی در مدارس دورترین مناطق هم وجود داشته باشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، صدیقه مرادی با بیان این مطلب در جلسه توجیهی مسابقه هوشمند کتاب‌خوانی کانون با حضور کارشناسان فرهنگی و مدیران کانون‌های دانش‌آموزی سراسر استان کرمان که روز ۲۷ فروردین‌ماه در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، کتاب و کتاب‌خوانی را مهم‌ترین بحث و دغدغه در جامعه دانست و گفت: پیشرفت هر جامعه با سرانه مطالعه آن سنجیده می‌شود یکی از اساسی‌ترین ارکان توسعه در هر جامعه میزان مطالعه است.

مرادی افزود: اگر امروز کودکان و نوجوانان قدرت بیان ندارند، خجالتی هستند و نمی‌توانند یک متن خوب بنویسند به دلیل عدم مطالعه  و بی‌توجهی خانواده‌ها به کتاب خواندن است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کرمان اذعان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش تحسین‌برانگیزی برای رواج کتاب‌ و کتاب‌خوانی در مدارس و جامعه انجام داده است اما برای این‌که این حرکت زیبا به نتیجه مطلوب برسد همگی بایستی دست به دست هم این سنت حسنه را رونق ببخشیم.

وی یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی را افزایش مطالعه عنوان و خاطرنشان کرد: اگر کتاب به درون خانواده‌ها روانه شود به طبع آن سطح فرهنگی جامعه نیز بالاتر می‌رود چراکه تاثیری که در دست گرفتن کتاب و ورق زدن آن دارد خواندن مطالب  در فضاهای مجازی هرگز ندارد بنابراین تلاش کنیم کتاب جای فضای مجازی را در خانه‌ها بگیرد.

این مسوول تصریح کرد: مطالعه یک آموزش غیرمستقیم است که ترویج آن نیاز به کلاس ندارد بلکه بایستی زمینه و انگیزه آن ایجاد شود، اگر کودکان و نوجوانان به مطالعه علاقه‌مند باشند توانمندی‌هایشان رشد و پرورش پیدا می‌کند.

مرادی با تاکید بر این‌که انتخاب کتاب بایستی با توجه به نیاز کودک و نوجوان باشد تا با مطالعه سبک زندگی، رفتار، کلام و اندیشیدن او تغییر یابد، اظهار داشت: اگر سیر مطالعاتی در مدارس و پس از آن در درون خانواده‌ها جا بیفتد آنچنان تغییری ایجاد می‌کند که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی در خانواده‌ها تاثیر نخواهد گذاشت.

وی گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به کتاب و کتاب‌خوانی نیاز دارد، در کنار هر هدیه‌ای که به کودکانمان می‌دهیم یک کتاب هم بگذاریم، نیاز فرزندانمان را مد نظر بگیریم  و کتابخانه‌هایمان را منحصر به کتاب دینی و تاریخی نکنیم.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش کرمان همچنین گفت: از هر ایده و روشی که کودکان و نوجوانان را به کتاب‌خوانی ترغیب کند استقبال و حمایت می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =