کد خبر: 278313
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
برنامه های کلان فرهنگی کانون استان کرمانشاه تصویب شد

در جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون استان کرمانشاه، چندین برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، اولین جلسه شورای فرهنگی این اداره کل در سال 1397 برگزار شد.

در این جلسه که صبح امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1397 برگزار شد، اعضای جلسه به بحث و بررسی برنامه ها ی پیشنهادی برای سال کاری جدید پرداختند.

در ابتدای این جلسه، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه، ضمن تبریک ماه شعبان و همچنین روز ارتش و روز اقتدار کشورمان، به کارشناسان جدید این اداره کل تبریک و خیرمقدم گفت.

در ادامه، مدیر و سایر اعضای شورای فرهنگی اداره کل کانون استان کرمانشاه به تبادل نظر پیرامون مباحث مختلف پرداختند.

از مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه به موضوع؛ فرآیندی بودن برنامه های کانون، اهتمام در زمینه بحث اجرای نمایش و کارگاه عروسک سازی، پیگیری کار نمایش در سه مرحله اعضا، مربیان و آزاد، کارگاه سرود و موسیقی، توجه ویژه به برنامه سفال برای کودکان و نوجوانان، کارگاه علمی، برگزاری دوره آموزشی با رویکرد علمی، فعال شدن آسمان نما، کارآفرینی در مراکز کانون، بازی های رایانه ای، تقویت پرتال کودک، و...اشاره شد و مورد بحث و بررسی کارشناسی اعضای جلسه قرار گرفت.

در بخشی از این جلسه، فتاحی، مدیرکل کانون استان با اشاره به شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، به همکاران و مربیان توصیه کرد؛ در کارگاه عروسک سازی، عروسک بسازند و آنها را در معرض فروش قرار دهند تا از این طریق درآمدزایی هم داشته باشند.

فتاحی همچنین دربحث استفاده از توانایی همکاران و اعضا برای تولید موسیقی و سرود گفت: با برنامه ریزی مناسب می توانیم بحث سرود و موسیقی را سمت و سو و جهت بدهیم، تا کودک با شرکت در این فعالیت کار گروهی را یاد بگیرد و حتی، این کار گروهی، منجر به یک سرود زیبا از سوی اعضا شود.

مدیرکل کانون استان، با شاره به فعالیت خانه ادبیات در کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، افزود: این مرکز پیشرفت خوبی داشته است که باید با دعوت از شاعران و نویسندگان این بخش را فعال تر کنیم.

وی از برگزاری جشنواره «نیایش»، به عنوان یکی از برنامه های محوری در سال جدید برای کانون استان کرمانشاه خبر داد.

فتاحی با اشاره به تجربه موفق برگزاری این جشنواره در سال های گذشته و استقبال مخاطبین از آن، افزود: به امید خدا، این جشنواره را شروع می کنیم. و سعی می کنیم از طریق این جشنواره، دل و جان بچه ها را به سمت خدا بکشانیم.

مدیرکل کانون استان همچنین گفت: اگر بتوانیم کودک را پیوند بدهیم با خداوند و این رابطه را تقویت کنیم، از خیلی از آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود. وقتی ایمان سست می شود، همه ناهنجاری ها شکل می گیرد.

جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون استان کرمانشاه با طرح مباحث فرهنگی، هنری و ادبی در زمینه های ؛ فعالیت آمارگیری، طرح کانون و مدرسه، تقویم دوره های آموزشی، بازدید های کارشناسی از مراکز، برگزاری جلسه مسوولین مراکز و جلسه حوزه ای، و ...ادامه یافت.

برنامه های اجرایی برای مراکز کانون استان کرمانشاه، با توجه به شیوه نامه ارسالی از سوی معاونت فرهنگی کانون کشور و سیاست های کلی مدیرعامل کانون، تصویب و برای کلیه مراکز استان ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =