روند آمارگیری کتاب در کانون کردستان ادامه دارد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان از ادامه روند آمارگیری کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،سهیلا شیخی در سخنانی گفت: به منظور جلوگیری از استهلاک کتب، همچنین برگشت کتاب ها در چرخه امانت ، ترمیم کتاب های فرسوده و کنترل کتاب های موجودی، عملیات آمارگیری در مراکز  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان آغاز شده است.

شیخی افزود: با توجه به فصل آمارگیری و با هدف ساماندهی و کنترل کمی و کیفی کتاب ها و منابع مطالعاتی مراکز فرهنگی هنری و جمع آوری اطلاعات آماری و تجزیه و تحلیل داده های کتاب در مراکز فرهنگی هنری، مربیان در مراکز فرهنگی هنری کانون کردستان مشغول به فعالیت هستند تا با سر و سامان دادن به کتاب ها، بهار و تابستان پرباری را با ارائه خدمت و امانت کتاب برای کودکان و نوجوانان رقم بزنند.

وی در سخنانی خاطر نشان ساخت:عملیات آمارگیری در مراکز فرهنگی هنری در واقع اصلی ترین اقدام آمارگیری سالیانه محسوب می شود که شامل پیگیری و برگشت کتاب های امانت داده شده، انتقال تمام کتاب های موجود در مرکز به قفسه های کتاب، پالایش کتاب ها شامل: جداسازی کتاب های فرسوده و کتاب های حذفی و اصلاح وضعیت ظاهری کتاب ها، کنترل و مطابقت موجودی و ثبت سایر علائم آماری در دفتر ثبت کتاب نرم افزار کتابداری شامل : ثبت کتاب های گمشده، ثبت کتاب های باطله و ... می باشد؛  این در حالیست که فعالیت آمارگیری در مراکز فرهنگی هنری کانون کردستان از تاریخ 18 لغایت 3 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است .

لازم به ذکر است،مراکز فرهنگی هنری کانون استان بعد از آمارگیری فعال خواهد بود و آماده ی حضور کودکان و نوجوانان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =