خدمت به کودکان و  نوجوانان، نعمتی است که نصیب هر کسی نمی شود

معاون فرهنگی کانون فارس در بازدید از مراکز فرهنگی هنری منطقه جنوب استان فارس، خدمت به کودکان و نوجوانان را نعمتی دانست که خداوند توفیق بهره مندی از آن را شامل مربیان کانون کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون استان فارس در بازدید از مراکز فرهنگی هنری جنوب فارس و در جمع مربیان گفت: کودکان و نوجوانان در مدارس بیشتر به یادگیری مسائل آموزشی و آن هم به صورت تئوری می پردازند و همین مسأله باعث شده تا آنان به صورت تک بعدی رشد کنند و هنگامی که به صورت جدی تر وارد اجتماع می شوند نمی تواند از محفوظات و آموخته های خود بهره کافی را ببرند. پرداختن به فعالیت های علمی و یادگیری بسیاری از مسائل آموزشی به صورت عملی می تواند یادگیری را در وجود آنان نهادینه کند به طوری که به آسانی می توانند بسیاری از علوم را در زندگی خود به صورت کاربردی، مورد استفاده قرار دهند.

کامرانی که در جمع مربیان مراکز فرهنگی هنری لارستان، لامرد، گراش، بیرم، مهر، وراوی و گله دار سخن می گفت خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری با سابقه ی بیش از نیم قرن و داشتن مربیانی متخصص و مجرب، همواره در خدمت به کودکان و نوجوانان نقش آفرینی کرده و مربیان این مراکز باید به این باور برسند که خدمت به کودکان و نوجوانان به دلیل این که آینده ساز هستند، نعمتی است که نصیب هر کسی نمی شود و به همین دلیل است که باید شگرگذار خدا باشیم که این فرصت را در اختیار ما قرار داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه اوقات فراغت دانش آموزان قرار گرفته ایم جا دارد از همین الان با برنامه ریزی و تبلیغ، زمینه حضور کودکان و نوجوانان را در کانون پرورش فکری فراهم کنیم و با ارائه فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی که از مأموریت های ذاتی کانون است، برای کودکان و نوجوانان با سلیقه های مختلف با توجه به آموزه های اسلامی و ایرانی، برنامه داشته باشیم.

معاون فرهنگی کانون فارس در ادامه افزود: در همه جای دنیا بزرگان برای رشد و تعالی کشورشان از کالاها و تولیدات داخلی حمایت می کنند و با توجه به نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی، کانون نیز افتخار دارد که از ابتدای تأسیس تاکنون با کمک صاحب نظران، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و اندیشه نسبت به تولید کالاهای فرهنگی، هنری و ادبی ساخت داخل اقدام کرده و در این راستا پیشتاز بوده است. به عنوان نمونه در فروشگاه های کانون و مراکز عرضه کالا، حتی یک نمونه از تولیدات خارجی را مشاهده نمی کنیم و جا دارد که با تبلیغ و ارتباط بیشتر، مردم را نسبت به چنین مراکز ارائه محصولات ساخت داخل آشنا کنیم.

کامرانی در پایان گفت: امیدوارم همه ما در کانونن پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، همگام با سایر استان ها همچون گذشته، طبق نقشه راه و چشم انداز کانون در رسیدن هر چه بهتر به اهداف از پیش تعیین شده، قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =