مشارکت کانون خراسان رضوی در برگزاری جشنواره بین‌المللی جیگی‌جیگی

جشنواره بین‌المللی جیگی‌جیگی فرصتی برای شکوفایی تئاتر کودک و نوجوان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان رضوی، نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی با عنوان «جیگی‌جیگی» از دوم تا دهم اردیبهشت‌ماه و با حضور هنرمندان بزرگ عروسکی ایران و جهان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

جیگی‌جیگی نام فردی هنرمند بوده که در دهه ۴۰ در مشهد زندگی می‌کرد و وی در خیابان‌ها و کوچه‌ها برای مردم نمایش عروسکی اجرا می‌کرد و عمدتاً داستان‌های شاد را محور نمایش‌های خود قرار می‌داد و با وجود اینکه  فردی فقیر بود، اما دل مهربانی داشت و در نهایت هم جسد وی با فرد دیگری جابه‌جا شد و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.  

این جشنواره شامل هنرهای نمایشی، مسابقه عکاسی تئاتر، بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی با حضور استادان مطرح این حوزه چون بهروز غریب‌پور، داود کیانیان، عادل بزدوده، حمیدرضا گیلانی‌فر و مرتضی سعیدیان خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی از سوم لغایت هفتم اردیبهشت‌ماه با اجرای نمایش‌های منتخب این جشنواره با عنوان‌های «جیگی‌جیگی منم»، «عمو ماهیگیر»، «جیگی‌جیگی سلام»، «صدای گمشده» و «هفت‌خوان رستم» در سالن مرکز فرهنگی هنری شماره۷ مشهد واقع در بلوار شهید فکوری، از این فرصت برای شکوفایی تئاتر کودک و نوجوان استفاده می‌کند.    

گفتنی است؛ این جشنواره به همت موسسه سیمرغ و با مشارکت شورای شهر و شهرداری مشهد و همراهی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و به یاد جیگی‌جیگی هنرمند دهه ۴۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =