کد خبر: 278359
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کانون نامزد دریافت جایزه از بخش‌های مختلف جشنواره بازنگاری شیراز

نام تعدادی از نویسندگان، تصویرگران، مجموعه‌ها، صفحه‌آرایان‌ و کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بین نامزدهای جشنواره بازنگاری دانشگاه شیراز قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیرخانه جشنواره آثار بازنگاری (کتاب‌های تصویری بازنویسی و بازآفرینی) مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، نامزدهای خود را پس از بررسی آثار بازنگاری منتشر شده در سال‌های 1357 تا 1390 اعلام کرد.
بر همین اساس، «پرنده طلایی» نوشته منوچهر کریم‌زاده و تصویرگری بهزاد غریب‌پور، «به دنبال فلک» اثر منوچهر کریم‌زاده و تصویرگری مهکامه شعبانی، «گرگ آوازخوان» نوشته عبدالصالح پاک و تصویرگری عاطفه ملکی‌جو، «سلطان و آهو» به نویسندگی ناصر وحدتی و تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده و «کشاورز و خروس» نوشته منوچهر کریم‌زاده و تصویرگری عاطفه ملکی‌جو از مجموعه مرز پرگهر، «صبح روز عید» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از مجموعه نگران پروانه‌ها، «طوطی و بازرگان» نوشته مرجان فولادوند و تصویرگری احمد خلیلی و «مردجوان و خیاط حیله‌گر» به نویسندگی شراره وظیفه‌شناس و تصویرگری راشین خیریه، عنوان کتاب‌هایی از کانون هستند که نامزد دریافت جایزه معرفی شده است.
همچنین کتاب‌های «حکایت تیرانداختن مرد قصه‌گو» اثر مرجان فولادوند با تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده نشر افق، «خاله سوسکه با کی ازدواج کرد؟» نوشته علی‌اصغر سیدآبادی و تصویرگری علیرضا گلدوزیان نشر افق، «دامن قرمزی» نوشته فریده خلعتبری و مجموعه‌ تصویرگران نشر شباویز، «شهرزاد» نوشته فریده خلعتبری و تصویرگری فرشید شفیعی نشر شباویز، «راز آن درخت»، «طوطی و بازرگان» و «فیل در تاریکی» هر سه با تصویرگری فیروزه گل‌محمدی نشر افق، «عمونوروز و خاله روزگار» نوشته مصطفی رحماندوست و تصویرگری سارا ایروانی نشر شباویز از ناشران دیگر به این جشنواره راه یافتند. 
دبیرخانه این جشنواره در عین حال علاوه بر کتاب‌های برگزیده، نویسندگان، تصویرگران، طراحان گرافیک و صفحه‌آرایان، مجموعه‌ها و انتشارات برگزیده را در مراسم پایانی معرفی خواهد کرد.
بر همین اساس در بین کتاب‌ها و صاحبان ‌آثار معرفی شده همه ناشران، نام فریده خلعتبری، علی‌اصغر سیدآبادی، محمدرضا شمس، مرجان فولادوند، منوچهر کریم‌زاده، مهدخت کشکولی به عنوان نویسنده، مرتضی اسماعیل سهی، راشین خیریه، پژمان رحیمی‌زاده، مهکامه شعبانی، فرشید شفیعی، علی‌اکبر صادقی، بهزاد غریب‌پور و فیروزه گل‌محمدی به عنوان تصویرگر و مدیر هنری و محمودرضا بهمن‌پور، کوروش پارسانژاد، بهزاد غریب‌پور، کیانوش غریب‌پور، حسین فیلی‌زاده، و کامران مهرزاده به عنوان طراحان گرافیک و صفحه آرا (نامزد دریافت جایزه) به چشم می‌خورد.
همچنین دو مجموعه «قصه‌های شیرین مغزدار» از انتشارات افق و «مرز پرگهر» از انتشارات کانون و در بخش ناشران هم سه انتشارات «افق»، «شباویز» و «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» به‌عنوان نامزدهای دریافت جایزه این بخش‌ها معرفی شده‌اند.
گفتنی است نتیجه پایانی داوری جشنواره بازنگاری در روز 17 اردیبهشت از سوی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز معرفی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =