همکاران خدمات از مهم‌ترین اعضای خانواده کانون به حساب می‌آیند

ضمن عرض ادب و سلام خدمت جناب آقای نکوزاد سرپرست محترم معاونت محترم اداری و مالی اداره کال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، تشکر می‌کنم از اینکه درخواست مصاحبه ما را پذیرفتید ...

  •  لطفاً خودتان را معرفی کنید.

اولاً عرض سلام وادب و احترام و خدا قوت دارم خدمت همه همکاران پرتلاش و دلسوز کانون، اعم از مربیان محترم مراکز سطح استان، مسئولین و همکاران عزیز خدمات مراکز و ضمن تبریک سال ۹۷، خداوند متعال را شاکریم که یک سال پر از کار و تلاش و پویایی و خدمتگذاری را سپری کردیم و امید که در این سال جدید نیز بیش از پیش توفیق خدمت به کودکان و نوجوانان کشور عزیزمان را داشته باشیم.

اینجانب جواد نکوزاد متولد سال ۱۳۵۰ هستم، در رشته علوم ارتباطات اجتماعی دارای مدرک کارشناسی ارشد می‌باشم و از آبان‌ماه سال گذشته سرپرستی معاونت اداری- مالی کانون استان را برعهده گرفتم.

  • با سوالاتی در حوزه کاری همکاران خدمات مراکز در خدمت شما خواهیم بود. اولین سوال که اینجا مطرح می‌شود این است که به نظر شما همکاران خدمات چه ویژگی‌های اخلاقی را باید سرلوحه قرار دهند؟

سوال اول شما را این‌طور پاسخ می‌دهم که همکاران خدمات از مهم‌ترین اعضای خانواده کانون محسوب می‌شوند؛ چرا که اولین فردی که بچه‌ها در بدو ورود به مرکز با او مواجه می‌شوند این عزیزان هستند. لذا آنان می‌توانند تاثیر مستقیمی بر مخاطبان کانون داشته باشند و به همین جهت، می‌توان گفت تقویت ایمان و تقوا مهم‌ترین ویژگی است که برخورد مناسب با مربیان، اعضا و خانواده ها، پوشش مناسب، وظیفه شناسی و خیلی از فضائل اخلاقی دیگر ثمره آن خواهد بود.

  • به اعتقاد شما وظیفه اصلی همکاران خدمات چیست؟

معتقدم که در وهله اول وظیفه همه ما خدمت است و فقط نحوه و نقش‌های ما در چگونگی ارائه خدمت‌رسانی متفاوت است و در مجموع خدمات همه همکاران، سازمان را در نیل به اهداف خود یاری می‌نماید.

اگر این عزیزان نیز که در مرحله اول پذیرفته‌اند دراین بخش با کانون همکاری نمایند، کاملاً به وظایفی چون نظافت کامل محیط کار و نگهداری و حفظ اموال و بیت المال واقف باشند و در راستای تحقق کامل آن برنامه‌ریزی‌های روزانه و هفتگی داشته باشند، به طور قطع بازدیدهای نوبه‌ای و منظم از تمام قسمت‌های محل کار، سرکشی از تاسیسات، دقت کامل در نگهداری وسایل و امکانات مرکز و سایر وظایف محوله از سوی مسئول مرکز را به صورت شایسته‌ای انجام خواهند داد.

  • به عنوان سرپرست معاونت اداری- مالی برای ارتقاء سطح کیفی خدمات در مراکز کانون چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟

برای ارتقا سطح کیفی خدمات در مراکز اولاً آموزش‌های خوبی در نظر گرفته شده است که در این جلسات توجیه کامل شرح وظایف و بازخوانی آن انجام خواهد شد. از طرفی در سال ۹۷ از تعدادی از عزیزانی که بالاترین نمره ارزشیابی در سال ۹۶ را کسب کرده‌اند تقدیر به عمل خواهد آمد و البته این را هم باید بگویم متاسفانه با تعداد کمی از همکاران خدمات که تاکنون نتوانسته‌اند علمکرد قابل قبولی داشته باشند برخورد قانونی اعم از تذکر انجام خواهد شد و در مراحل بعد حتی شاید در خصوص ادامه همکاری آنان با کانون نیز تصمیم جدی اتخاذ گردد.

  • وضعیت کیفی و کمی خدمات را امروزه چطور می بینید؟

متاسفانه در حال حاضر وضعیت نظافتی و خدماتی بعضی مراکز سطح استان رضایت‌بخش نیست و همین امر نیز سبب شده است تا ارزشیابی سال ۹۶ تعدادی از همکاران خدمات که توسط کمیته‌ای بررسی شده به پایین‌ترین سطح تنزل یابد و این خبر خوبی نیست و امید است از این به بعد با دقت نظر بیشتر این عزیزان و جلسات آموزشی و توجیهی، سطح کیفی در حوزه کاری خدمات به سطح مناسب و خوبی ارتقا یابد.

در پایان از همکاران محترم خدمات که صادقانه زحمت می‌کشند و وظایف کاری خود را به خوبی می‌شناسند و به این وظایف به نحو شایسته و مطلوبی عمل می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق و سربلند باشند.

                     خدایا چنان کن سرانجام کار               تو خشنود باشی و ما رستگار                            

  • بسیار سپاسگزار هستم از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید و به سوالات پاسخ دادید...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =