اجرای سه تئاتر کانون در شهرکرد، رشت و زنجان

«یوسف کنعان»، «لولومیا» و «مسافر کوچولو» عنوان سه نمایشی است که به ترتیب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های چهارمحال و بختیاری، گیلان و زنجان به روی صحنه رفته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش یوسف کنعان کاری از گروه تئاتر و هنرهای نمایشی کانون استان چهارمحال و بختیاری است که از اول اردیبهشت 97 اجرای آن در سینما کودک شهرکرد آغاز شده است و تا یازدهم همین ماه ادامه دارد.

براساس این خبر این نمایش به کارگردانی رضا علوی و نویسندگی مرتضی داریونژاد با محوریت کودک و نوجوان در کانون استان چهارمحال و بختیاری تولید شده و داستان آن برگرفته از قصه‌ی قرآنی حضرت یوسف (ع) است که به صورت صحنه‌ای اجرا خواهد شد.

سرپرستی این گروه را سیدطالب هاشمی‌خواه بر عهده دارد و مریم امانی، زهرا شاه‌قلیان، ابوالفضل قادریان، رضا صفی و هاشم ریاحی بازیگران این نمایش هستند.

در همین حال مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز نمایش«لولومیا» به نویسندگی و کارگردانی عباس دوست‌قرین و منیژه واحد را از دوم اردیبهشت بر روی صحنه می‌برد.

شخصیت اصلی نمایش «لولومیا» دختری است که از اختلاف نظر و درگیری تکراری پدر و مادرش خسته شده و برای برطرف‌سازی این مشکل، از پدر بزرگ و مادربزرگ خود تقاضای کمک می‌کند.

نقش‌آفرینی پدربزرگ و مادربزرگ در این نمایش کودک و نوجوان محور نیز زمینه‌ساز رخدادهای طنز، جذاب و حاوی نکته‌های ظریف تربیتی است که درس‌های ارزش‌مندی برای مخاطب خود به ارمغان می‌آورد.

زینب شعبانی، منوچهر امیری، مجتبی معیری، غزاله مومن‌زاده و مایا ربانی بایگران نمایش و محمود فرضی‌نژاد و آرش عشقی نیز از دیگر دست‌اندرکاران آن هستند.

این نمایش که با هدف افزایش گستره‌ی فعالیت‌های نمایشی و هم‌چنین انتقال آموزه‌های تربیتی با بهره‌گیری  از ابزار هنر تهیه شده، صبح‌ها در دو نوبت زمانی ۹ و ۱۱ برای اعضا و دانش‌آموزان در سالن کانون واقع در پارک قدس شهر رشت اجرا و ساعت ۱۸ عصر نیز پذیرای خانواده‌ها خواهد بود.

در عین حال پویانمایی «مسافر کوچولو» نیز به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تولید شده نویسندگی آن را فرید ناصر (با اقتباس از اثر جاودانه شازده کوچولو اثر آنتون دوسنت اگزوپری)  برعهده داشته و ابوالفضل رجبی آن را کارگردانی کرده است.

اجرای این نمایش از ۲۷ فروردین ۹۷ در سالن نمایش کانون پرورش فکری زنجان آغاز شده و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش در پویانمایش«مسافر کوچولو» بازیگران روی صحنه با شخصیت‌های روی پرده ارتباط برقرار می‌کنند، و از تمام قابلیت‌های یک سالن نمایش صحنه‌ای و اکران فیلم به طور همزمان استفاده شده است.

بازیگران این نمایش میلاد عیوضی، آوین معیری، یلدا یعقوبی، نازنین کهندل، مبینا جعفری و ابوالفضل رجبی هستند و سعیده بنیاد و فرید ناصر نیز به عنوان صداپیشه با ان‌ها همکاری می‌کنند.

این نمایش در ۹۰ نوبت اجرا خواهد شد و در صورت استقبال مخاطبان و مدارس تمدید می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =