فعالیت‌های کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، شایسته تقدیر است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان بر گسترش همکاری بین این دو نهاد فرهنگی و هنری تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، یکم اردی‌بهشت‌ماه سال جاری با محمد منتظرحجت مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان دیدار و بر گسترش همکاری بین این دو نهاد فرهنگی و هنری تأکید کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان، کانون پرورش فکری را مکان مناسبی برای پرورش استعدادهای بالقوه کودکان و نوجوانان عنوان و اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان کانون پرورش فکری به صورت غیر مستقیم بر اخلاق و بُعد رفتاری مخاطبان کودک و نوجوان، نقش بسزایی دارد.

منتظرحجت با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیمای مرکز سمنان که در آستانه فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی، هنری و ادبی و همچنین بهره‌مندی از امکانات بالقوه دو دستگاه اجرایی، تنظیم و ارائه شد، گفت: صدا و سیما با شیوه‌ای هنرمندانه و غیرمستقیم مُبلّغ اهداف انقلاب و اسلام است، کانون پرورش فکری نیز مفاهیم تربیتی را با استفاده از شیوه‌های جذاب و خلاقانه به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کند و پیوند بین کانون پرورش فکری و صدا و سیما می‌تواند سبب ارتقای سطح کیفی برنامه‌های تولیدی برای این قشر از مخاطبان باشد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما از فعالیت‌های نهادهای مختلفی که در عرصه‌ی دین، اخلاق و فرهنگ فعالیت دارند حمایت می‌کند، توجه کانون پرورش فکری به کودکان مناطق محروم و روستایی و حضور فعال کتابخانه‌های سیار روستایی در روستاهای تحت پوشش و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور مربیان را شایسته تقدیر دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان نیز در این دیدار بر گسترش همکاری بین کانون پرورش فکری و صدا و سیمای مرکز سمنان به منظور تولید برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان تأکید و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با ۱۶ مرکز ثابت فرهنگی‌هنری در شهرستان‌ها و بخش‌های استان، پنج کتابخانه سیار روستایی در میامی، شاهرود و بسطام، دامغان، سرخه و گرمسار، یک کتابخانه سیار شهری در سمنان و دو کتابخانه پستی در سمنان و شاهرود، یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های فرهنگی، هنری و ادبی استان است که می‌تواند با دسترسی به مخاطبان جامعه هدف، آموزش‌های لازم را در حیطه‌های مختلف به کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ سال ارائه دهد.

وی، هدف و رسالت اصلی کانون پرورش فکری را کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی عنوان و تصریح کرد: همکاری و مشارکت برای تولید برنامه‌های با کیفیت برای نسلی که آینده‌ساز ایران اسلامی هستند، گام مؤثری برای رسیدن به این هدف است.

جمال در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: از آنجا که برند کانون پرورش فکری یک برند معتبر، جهانی و مورد اعتماد خانواده‌هاست و مربیان و کارشناسان سه حوزه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، استفاده از این توان و دیدگاه‌های خلاقانه آنها می‌تواند در تنوع‌بخشی و نوگرایی برنامه‌های تولیدی صدا و سیما به‌عنوان یک رسانه ملی و شناخته‌شده در بین خانواده‌ها بسیار کاربردی و مفید باشد.

جمال در ادامه، ضمن قدردانی از توجه و نگاه ویژه رسانه استانی به فعالیت‌های تخصصی کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، هدف برنامه‌سازان را تولید برنامه‌هایی باکیفیت برای کودکان و نوجوانان به منظور پرورش نسلی خلاق و بانشاط برای آینده کشور دانست و گفت: کانون پرورش فکری به‌عنوان متولی اصلی این حوزه، آماده مشارکت و همکاری در بخش محتوایی برنامه‌ها با صدا و سیما است.

گفتنی است؛ مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان این دیدار با اهدای لوح سپاس از مدیرکل صدا و سیما، احمد نیک‌کار قائم‌مقام صدا و سیما، شهاب سلیمانی معاون خبر و حسین صادقی معاون سیما به پاس همکاری و همراهی شایسته‌شان در سال گذشته قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =