نکوداشت روز جانباز در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: چگونه می‌توان عظمت کسی که عاشقانه با بذل سلامتی خویش در راه اسلام و کشور سال‌ها تحمل درد و سختی را به جان خریده است در جمله‌ای بیان کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، هم‌زمان با فرارسیدن ماه شعبان و روزهای شاد آن،  نکوداشت روز جانباز با حضور مدیرکل و همکاران ستادی برگزارشد.

مدیرکل کانون استان با تبریک فرارسیدن شعبان و عیدهای این ماه پرفضیلت، گفت: روز جانباز برگرفته از نام حضرت ابوالفضل(س) است که سرسپرده‌ی راستین ولایت بودند و در هر لحظه از زندگی ایشان نکته‌های تربیتی فراوانی نهفته است.

معصومه هادی هم‌چنین افزود: در قالب جمله نمی‌توان تعریفی شایسته‌ی جانبازان و مقام آنان ارایه کرد؛ چگونه می‌توان عظمت کسی که عاشقانه با بذل سلامتی خویش در راه اسلام و کشور سال‌ها تحمل درد و سختی را به جان خریده است، در جمله‌ای بیان کرد؟

وی در ادامه با اشاره به حاشیه‌هایی که پس از دوران دفاع مقدس همواره برای کشور و مردم ایران به وجود آمده، گفت: هوشیاری مردم سد بزرگی در برابر تمام این شیطنت‌ها بوده و ایستادگی در برابر این حاشیه‌ها همواره سرافرازی ملت ایران را در پی داشته است.

مدیرکل کانون سپس حضور دو جانباز عزیز در جمع خانواده‌ی کانون استان را زینت بخش کانون دانست و خاطرنشان کرد: آنجا که کشور مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفت، دلاوران این مرز و بوم با حضور در صف‌های نبرد، کشور را به سلامت از خطر عبور دادند و به ساحل آرامش رساندند.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های همه‌ی همکاران، در خصوص مسئولیت همگان برای انتقال این فرهنگ پربار به نسل آینده گفت: همه‌ی ما مسئولیت داریم تا ارزش‌های والای دفاع مقدس را در قالبی هنرمندانه به کودکان و نوجوانان ارایه کنیم تا قدر ایثارگران را بدانند.

گفتنی‌است در پایان این نشست با اهدای هدیه و لوح تقدیر از جانفشانی این دو همکار جانباز تقدیرشد. در قسمتی از این لوح تقدیر، که به امضای مدیرکل کانون رسیده، آمده‌است:

دفاع مقدس گنجینه‌ی پر افتخار ملتی است که با عزت و اقتدار در مقابل حمله‌ی دشمنان ایستاد، مردانه مقاومت کرد و حماسه‌های جاودانه‌ای را در تاریخ سربلندی کشور به ثبت رساند. هشت سال مقاومت؛ هشت سال آیینه‌داری و عشق، ثبت است در کارنامه‌ی درخشان این ملت شریف.

قابل ذکر است همکاران کانون استان در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه، همواره در صف‌های نبرد حضوری فعال داشتند که در این رهگذر یک شهید و دو جانباز به انقلاب تقدیم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =