رشد 67 درصدی تعداد مراکز کانون  پرورش فکری خراسان جنوبی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از رشد 67 درصدی تعداد مراکز فرهنگی هنری طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: تحقق عدالت آموزشی، فرهنگی و  فراهم آوردن زمینه حضور کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی و عشایری، ساکن حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف کانون پرورش فکری در توسعه مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار به شمار می‌رود.

مدیر کل کانون استان اضافه کرد: تا سال 94 ،  تنها 15 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی در استان خدمات فرهنگی هنری خود را برای کودکان و نوجوانان ارایه می‌کردند و به یاری خداوند طی دوسال گذشته با همت همه‌ی مسوولانی که دوست‌دار کودکان و نوجوانان هستند 8 کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های« قاین، خوسف، بشرویه، نهبندان، دستگردان طبس، درمیان و زیرکوه» افتتاح شد تا کودکان و نوجوانان بیشتری از نعمت کتاب‌خانه‌های سیار روستایی بهره‌ مند شوند.

مدیر کل کانون استان تصریح کرد:  با افزایش آمار مراکز فرهنگی هنری استان  تعداد اعضای کانون نیز در سطح استان از 24 هزار نفر به بیش از 35 هزار نفر افزایش یافت.

حمیدی در پایان گفت: در سال گذشته کتاب‌خانه پستی بیرجند و طبس نیز فعالیت خود را پس از چند سال تعطیلی آغاز کردند و در حال  حاضر تعداد 25 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار وپستی  در کانون خراسان جنوبی خدمات خود را برای کودکان و نوجوانان ارایه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =