خدمات‌رسانی به همه کودکان نیازمند عزمی همگانی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در دیدار با محمدرضا صالح آلوستانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی‌آبادکتول ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بهره‌مندی تمامی کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی را نیازمند عزمی همگانی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، سیفی در این دیدار که قربانعلی بذرافشان او را همراهی می‌کرد، آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان علی‌آبادکتول را برای اجرای برنامه‌های محتوایی با استفاده از روش‌ بازی و سرگرمی در مدارس ابتدایی اعلام داشت.

مدیرکل کانون گلستان با بیان این مطلب که کانون تکمیل‌کننده‌ی فعالیت‌های آموزش و پرورش می‌باشد، اظهار داشت: رشد کودک در فضایی سرشار از نشاط و شادابی امکان پذیر است و این مجموعه با در اختیار داشتن مربیانی متخصص قادر است مطالبی را که برای دانش‌آموزان پیچیده به نظر می‌رسد را با استفاده از زبان هنر به مسائل جذاب و قابل درک تبدیل نماید.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی دست‌ساخته‌های کودکان و نوجوانان در شهرستان علی‌آبادکتول به عنوان سومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت استان تاکید نموده و از مدیرآموزش و پرورش این شهرستان خواست تا در راستای ارائه‌ی توان‌مندی‌های بچه‌ها و تبدیل آن‌ها از مصرف‌کننده به تولیدکننده نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته‌ باشند.
آمادگی کانون برای ثبت نام رایگان از نفرات برگزیده‌ی مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، اجرای برنامه‌های مشترک در مرکز فرهنگی‌هنری و کتاب‌خانه سیار روستایی کانون، آموزش روش‌های خلاقانه یادهی به معلمان و مربیان همانند قصه‌گویی، کاردستی، نمایش خلاق و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی به شکل خلاقانه و در قالب تولید فیلم در کنار تحقیقات کلاسیک و نوشتاری و هم‌چنین توجه به کانون زبان ایران به عنوان فضایی علمی و تخصصی برای تقویت چندگانه زبان خارجی دانش‌آموزان از دیگر مباحث ارائه شده توسط مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در این نشست بود.

در ادامه محمدرضا صالح آلوستانی فعالیت‌های کانون پرورش فکری را در کنار آموزش‌های رسمی مدارس بسیار کارا و اثربخش دانسته و از آمادگی آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های مشارکتی خبر داد.

وی گفت با اعتقاد به این مهم که کانون پرورش فکری نهادی تاثیرگذار در حوزه شناسایی و شکوفایی استعدادهای بچه‌هاست تلاش خواهیم کرد تا شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان به ویژه در دوره ابتدایی در فضای کانون بوده و ارتباط مدیران و معلمان و خانواده‌ها را نیز با کانون پررنگ‌تر از گذشته نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =