حضور فعال اعضا در جلسات شورای فرهنگی کانون البرز

محمود مروج، مدیر کل کانون استان البرز در اولین جلسه شورای فرهنگی استان در سال ۹۷ بر حضور فعال و با اطلاع اعضای شورا در جلسات تاکید کرد .

محمود مروج، مدیر کل کانون استان البرز در ابتدای این جلسه،ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بخش هایی از"صحیفه ی سجادیه" را قرائت و بر ضرورت به کار بستن احکام دینی و پیروی از دستورات اخلاقی معصومین علیها سلام تاکید کرد .

این مقام مسوول در  بخش آغازین سخنانش، در مورد  اهمیت  تعامل و همفکری و کار گروهی صحبت کرده و نقش شورای فرهنگی را در اجرای امور، مهم خواند و افزود :

ما در شورای فرهنگی باید در دو بخش جداگانه،  به دستور العمل های کشوری کانون و دستور العمل های استانی ،  رسیدگی کرده و طبق ظرفیت ها و امکانات و نیروی انسانی خود، در جهت انجام امور به نحو احسن اقدام کنیم.

وی هم چنین از همکارانش خواست که حتما با مطالعه قبلی و به صورت فعال، در جلسات حضور داشته باشندتا شاهد فعالیت های اثرگذارتری باشیم.

تدوین سند راهبردی "اقامه نماز" اولین دستور جلسه این نشست بود که پس از سخنان میر حسن عباسیان،رابط کانون استان، در ستاد اقامه نماز در خصوص آن بحث و تبادل نظرشد

توجه به فضای نمازخانه کانون وتعمیر و زیبا سازی آن، توجه به اولویت های پژوهشی در این زمینه و حمایت های انگیزشی از همکاران، نیازسنجی و برگزاری دوره ها و نشست های  آموزشی موضوعی نماز از جمله "نماز در فرهنگ عاشورا و ..."، تجلیل از مراکز فعال در این حوزه، برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری در این زمینه از جمله "اذان " و توجه به ساعت نماز و عدم تداخل برنامه ها با این فریضه ی مهم از جمله مواردی بود که در این سند راهبردی ذکر و برای برنامه ریزی سال ۹۷، مورد توجه قرار گرفت.

جشنواره های رضوی و چگونگی اجرای فعالیت های این حوزه و برگزاری مراسم اختتامیه ی ویژه،  دومین دستور جلسه بود که در شورای فرهنگی استان مطرح شد.

در ابتدای بررسی این موضوع، فرزانه عطار صحراگرد، کارشناس آموزش و پژوهش استان و رابط جشنواره های رضوی، جشنواره ی امسال و بخش های مختف آن و گزارش  مختصری از وضعیت مراکز در این حوزه را بیان کرد.

وجود محدودیت زمانی با توجه به تداخل آمارگیری در مراکز از اولویت هایی بود که در این بخش بیان شد.

مدیر کل کانون در این زمینه به انجام کارهای کیفی اثرگذار، با توجه به توانمندی همکاران و اعضا هر مرکز و حمایت ویژه  کارشناسان در این بخش تاکید کرد.

پژوهش اعضا ، کتابسازی، کاردستی، تمبر پستی و کارت پستال، نامه ای به امام رضا (ع)، خاطرات زیارت، سرود و پویا نمایی بخش های هشت گانه ی این جشنواره است که مراکز کانون استان با توجه به ظرفیت های خود در آن شرکت خواهند کرد .

هم چنین قرار شد با توجه به میزان استقبال اعضا و مربیان و فعالیت های صورت گرفته ، در جلسات آتی شورای فرهنگی و شورای کارشناسی استان در خصوص نحوه ی برگزاری اختتامیه ی این جشنواره، بحث و تبادل نظر شود .

گفتنی است این جلسه با حضوذر مهری فلاح ، معاون فرهنگی، طاهره گرمسیری، مریم کوچکی، فرزانه عطار صحراگرد، بهزاد ابوالقاسم حسینی، کارشناسان فرهنگی، ادبی ، آموزش و پژوهش و هنری و هم چنین نرمین کریمی مسوول مرکز مجتمع و طاهره سادات سجادی مربی فرهنگی مرکز مجتمع و میر حسن عباسیان ، رابط ستاد اقامه نماز استان، برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =