ابلاغ احکام اعضای شورای امربه‌معروف کانون تهران

در این جلسه طی حکمی از سوی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، مدیرکل کانون استان تهران و هفت نفر از کارکنان ستادی استان به‌عنوان اعضای شورای آمران به معروف و ناهیان از منکر منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این جلسه که هم‌زمان با اعیاد پربرکت شعبانیه برگزار شد، محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان ضمن تبریک این اعیاد فرخنده، به بیان گزارشی از عملکرد یک‌ساله کانون استان در رابطه با این فریضۀ الهی پرداخت.

وی با تأکید بر اهمیت اخلاق و پایبندی به قوانین در محیط کار، به‌عنوان اعمال معروف یادآور شد؛ ما در این راستا تلاش کرده‌ایم آنچه به‌عنوان معروف در مباحث دینی و اخلاقی مطرح می‌شود را در میدان عمل نشان دهیم و به قوانین و مقررات اداری پایبند بوده و خود را در اتخاذ راهکارها و تصمیم‌گیری‌ها ملزم به پاسخگویی و شفاف‌سازی می‌دانیم.

سلیمانی نیروهای کانون استان را افرادی باایمان و پایبند به مسائل اخلاقی معرفی کرد و خاطرنشان کرد؛ کارکنان این مجموعه باپشتکار و جدیت تلاش می‌کنند تا در محیط کار، همسو باارزش‌های سازمان و در راستای اعتلای  فریضه امر با معروف و نهی از منکر گام بردارند.

وی همچنین برگزاری نماز جماعت در اداره کل را که با حضور حجت‌الاسلام علیرضا صالحیان اصل، به‌عنوان امام جماعت برگزار می شود، ارزشمند توصیف کرد و از حسن خلق و تعهد ایشان و مقبولیت وی در جمع همکاران، جهت تبلیغ و ترویج برپایی نماز جماعت تشکر و قدردانی کرد.

همچنین غلام رضا بوربور جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان تهران با تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌عنوان دستگاهی اثرگذار در امور فرهنگی یادآور شد؛ کانون بهترین مکان برای پرورش فکر و اندیشه نسل آینده به شمار می‌آید و به همین دلیل نیروهای خدوم آن می‌توانند از این واجب فراموش‌شدۀ جامعۀ امروز پاسداری کنند و انشا الله  در گام‌های کوچک، هدایت یک نفر می‌تواند به اثرگذاری در کل آحاد جامعه بی انجامد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در میان کودکان و نوجوانان بیان داشت: با توجه به حجم گسترده مخاطبان کودک و نوجوان کانون، این ستاد آمادگی خود را جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه مباحث امربه‌معروف و نهی از منکر اعلام می‌کند.

وی در ادامه افزود؛ آنچه در رابطه با عمل به این فریضه الهی نیاز داریم راه و شیوه و محتوای مناسب است. چگونگی و روش انجام این فریضه دینی در جامعه امروز به دلیل عدم وجود آموزش‌های صحیح منجر به کناره‌گیری افراد از این مسئولیت شده است.

حجت‌الاسلام صالحیان در ادامه این جلسه، در رابطه با عملکرد آمران و ناهیان در جامعه اذعان داشت: خیلی از افراد در عمل به این فریضه، تنها به شیوه لسانی اکتفا می‌کنند و آنچه در این سال‌ها شاهد آن هستیم مشکلاتی بر سر طریقه و محتوای این تکلیف الهی است که باید همه تلاش کنیم این کمبود نیز جبران شود.

در ادامه این جلسه سیده نسرین سجادیان معاون فرهنگی کانون استان نیز در رابطه با برنامه‌های فرهنگی هنری مراکز کانون استان و محتوای کتاب‌هایی که در راستای مفاهیم دینی و اخلاقی در مراکز وجود دارد، مطالبی را بیان کرد.

در پایان این جلسه احکام ابلاغی از سوی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان به اعضا شورای کانون اهدا شد.

در این راستا، محمود سلیمانی به‌عنوان رئیس شورا، سعیده عزیزیان تحت عنوان دبیر شورا و حجت‌الاسلام صالحیان (امام جماعت مرکز آفرینش‌ها)، حسن صفدریان، سیده‌ نسرین سجادیان، قاسم سلیمانی مدیر مرکز آفرینش های فرهنگی هنری و حسن ابراهیمی معاون این مرکز و همچنین مجید خسروی، معصومه کرمی و ساغر لطفی نژاد به مدت دو سال دیگر به‌عنوان اعضای این شورا در اداره کل کانون استان منصوب شدند.

جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر با حضور دکتر فائزه مصلح ابادی مسئول امور بانوان و حسین سهراب از بخش معاونت دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از معاونان و کارشناسان اداره کل کانون استان در سالن کنفرانس سرو برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =