اعضای کانون، برگزیدگان مسابقه نقاشی سازمان بهداشت جهانی در مصر

اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موفق به کسب رتبه جهانی در مسابقه نقاشی منطقه‌ای 2018 سازمان جهانی بهداشت در قاهره مصر شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نقاشی‌های این کودکان و نوجوانان ایرانی اگرچه از سوی وزارت آموزش و پرورش ارسال شده بود اما باز هم اعضای مراکز کانون موفق به کسب رتبه‌های برتر این رقابت هنری شدند که در دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در قاهره برگزار شد.

این مسابقه 12 برگزیده داشت که پنج برگزیده آن را اعضای مراکز کانون تشکیل دادند.

در این میان راستین عظیمی، عضو مرکز شماره هفت شهر کرمانشاه و فربد جعفری، عضو مجتمع شماره یک کرمانشاه، در گروه سنی 8-9 سال، توانستند به ترتیب؛ رتبه های دوم و سوم را با موضوع (پوشش همگانی سلامت: سلامت برای همه") کسب کنند.

غزل فاضلی عضو مرکز کانون فارسان در استان چهار محال و بختیاری نیز در گروه سنی 10 تا 11 سال رتبه چهارم مسابقه را به دست آورد.

همچنین لاوین حسن‌زاده اسکویی، نیز عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون اهواز است که توانست با کسب رتبه سوم مسابقه نقاشی منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با موضوع روز جهانی سلامت، در گروه سنی 12 تا 13 سال افتخار آفرینی کند.

فاطمه قربانی نیز رتبه پنجم مسابقه نقاشی منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با موضوع روز جهانی سلامت، در گروه سنی 14-15 سال از مرکز فرهنگی هنری کانون ساوه استان مرکزی را کسب کرد.

برخی از این کودکان و نوجوانان پیشتر نیز در رقابت‌های هنری و مسابقات جهانی نقاشی در کشورهای مختلف موفق به کسب جایزه شده بودند.

بر اساس این گزارش، در مسابقه بین‌المللی نقاشی روز جهانی سلامت که فروردین‌ ماه امسال در دفتر منطقه‌ای سازمان واقع در قاهره مصر برگزار شد؛ شرکت‌کنندگان از 22 کشور منطقه مدیترانه شرقی با یکدیگر رقابت کردند که دوازده اثر از دانش آموزان ایرانی در گروه‌های سنی مختلف موفق به کسب رتبه‌های اول تا پنجم در این مسابقه شدند.

رقابت‌های نقاشی سازمان بهداشت جهانی (WHO) همه‌ساله با یک شعار در بین دانش آموزان سراسر جهان برگزار می‌شود و رقابت‌های 2018 این سازمان شاهد 12 کودک و نوجوان ایرانی دیگر بود.

جوایز برگزیدگان ایرانی این مسابقه از طریق دفتر سازمان جهانی بهداشت در تهران به آن‌ها اهدا می‌شود.

فهرست کامل برگزیدگان این مسابقه در سایت دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.

اثر لاوین حسن‌زاده اسکویی، عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره 2 اهواز 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =