نمایشگاه نقاشی و کارگاه آموزشی نه به کیسه های پلاستیکی در مرکز فارسان

اثار نقاشی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارسان با محوریت هوای پاک در معرض دید عموم قرار گرفت و کودکان در کارگاه آموزشی نه به کیسه های پلاستیکی مصرف این کیسه ها را نفی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری : همزمان با هفته هوای پاک کودکان مرکز فرهنگی هنری فارسان در همایش«دوستی با طبیعت با گفتن نه به کیسه های پلاستیکی» با آلاینده ها و عواملی که باعث آلودگی هوا می شود و راهکارهایی که به حفظ هوای پاک کمک می کند آشنا شدند.

در این همایش که با حضور 50کودک از مقطع ابتدایی برگزار شد ابتدا کتابهای زیست محیطی و آلاینده های طبیعی برای این اعضا تبیین شد و سپس کودکان به خلق تصاویر ذهنی خود از طبیعت و آلاینده های آن پرداختند.

در ادامه نیز کارگاه آموزشی نه به کیسه های پلاستیکی با حضور کارشناس محیط زیست برگزار شد که در این کارگاه با تبیین منابع تجدید ناپذیر زیستی برای کودکان حذف کیسه های پلاستیکی را به آنان آموزش داده و جایگزین هایی برای خرید بدون کیسه پلاستیکی معرفی کرد.

بر این اساس: تبیین و ارائه ی راهکار هایی که به حفظ هوای سالم و پاک کمک می کند و اجرای ایستگاه نقاشی «دوستی با طبیعت»  از جمله فعالیتهای انجام شده در این همایش محسوب می شد.

گفتنی است نمایشگاه آثار نقاشی کودکان در همایش « دوستی با طبیعت با گفتن نه به کیسه های پلاستیکی»  از جمله برنامه های جنبی بود که طی هفته هوای پاک در معرض دید عموم قرار می گیرد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =