هفته‌ای پر از تئاتر را تجربه می‌کنیم

نمایش‌های منتخب جشنواره بین‌المللی «جیگی‌جیگی» در مرکز فرهنگی هنری شماره۷ کانون مشهد اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ کانون مشهد از سوم تا هفتم اردیبهشت‌ماه با اجرای پنج نمایش برگزیده جشنواره بین‌المللی «جیگی‌جیگی» میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است.

سهراب خواجه‌نژاد کارشناس مسوول هنری کانون خراسان رضوی اجرای نمایش‌های برگزیده این جشنواره را در کانون فرصت خوبی برای معرفی تئاتر کودک دانست و گفت: مربیان و اعضای علاقه‌مند به هنرهای نمایشی باید از این موقعیت حداکثر بهره را برده و تجربه‌های لازم را کسب نمایند چرا که این تئاترها از فیلتر یک جشنواره عبور کردند و به لحاظ ساخت عروسک، دست‌مایه و اجرا در سطح خوبی هستند که می‌توان از نقاط قوت آن‌ها الهام گرفت. 

کارشناس مسوول هنری کانون حضور افرادی چون شهرام لاسمی و افشین قاسمی به عنوان  صاحب‌نظران حوزه تئاتر و نمایش را در مشهد مغتنم شمرد و گفت: از میان ۵۰ اثر هنری ارسالی به دبیرخانه جشنواره «جیگی‌جیگی» ۸ اثر به دور نهایی جشنواره راه پیدا کردند و از این میان ۵ نمایش، «جیگی‌جیگی منم»، «عمو ماهیگیر»، «جیگی‌جیگی سلام»، «هفت‌خوان رستم» و «صدای گمشده» در بخش کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری شماره۷ کانون مشهد به روی صحنه می‌رود.

خواجه‌نژاد معتقد است؛ تئاتر یکی از آیتم‌های توسعه فرهنگی به حساب می‌آید و اگر هنرمندی نمایشی اجرا کند و نتواند توجه مخاطب خود را جلب نماید، یا نشان‌دهنده فاصله نگاه هنرمند از ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی است و یا به دلیل ضعف فرهنگ‌سازی در این حوزه بوده که در هر صورت نیاز به بررسی است.

کارشناس مسوول هنری استان در پایان، توصیه می‌کند تئاتر را با خانواده ببینید و در یک مقوله فرهنگی مشارکت داشته ‌باشید و حداقل به آن به چشم یک تفریح سالم و فرهنگی بنگرید و بدانید کشورهایی که به لحاظ اجتماعی توسعه یافته‌اند، کشورهایی هستند که به تئاتر اهمیت ویژه‌ای داده‌اند.  

گفتنی است؛ نمایش عروسکی «عمو ماهیگیر» نوشته و کارگردانی افشین قاسمی که امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در مرکز فرهنگی هنری شماره۷ مشهد به روی صحنه می‌رود، تاکنون برنده جوایزی از جمله دریافت جایزه  وِیژه از جشنواره منطقه ای آفتاب، برنده جایزه بازیگری و عروسک گردانی از چهارمین جشنواره سراسری معلولین، برنده جایزه اول نویسندگی وکارگردانی و تقدیر عروسک گردانی و طراحی صحنه جشنواره نگاه و ... شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =