همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی در برگزاری روز جهانی بازی رومیزی

دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به منظور ترویج بازی‌های گروهی، فکری و دستی در برگزاری «روز جهانی بازی رومیزی» همکاری می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت اندیشه‌آفرینان شریف با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی و موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان و تعدادی از تولیدکنندگان اسباب‌بازی همچون هوپا، اوریمان، آکادمی ایسان، روبی، تری‌دی‌فست و بازی آل با همکاری و هماهنگی انجمن بازی‌های فکری فدراسیون ورزش‌های همگانی روز 7 اردیبهشت هم‌زمان با روز جهانی بازی رومیزی رویدادی را با این موضوع به منظور فرهنگ‌سازی، آموزش و تفریح خانواده‌ها و کودکان در دبستان سرواندیشان آفتاب ترتیب داده است.

بر اساس این گزارش، دورهم انجام شدن این شکل سرگرمی، از نقاط قوت و برتری‌اش نسبت به بازی‌های کامپیوتری است. دوستان و اعضای خانواده می‌توانند در کنار یکدیگر، فارغ از تفاوت بین نسلی، دور یک میز جمع شده و از بازی، سرگرمی و معاشرت با یکدیگر لذت ببرند.

در این رویداد دانش‌آموزان با ده‌ها عنوان بازی رومیزی با شاخه‌ها و موضوع‌های مختلف آشنا شده و آموزش می‌بینند. کودکان از بازی و رقابت با یکدیگر لذت می‌برند.

آموزش درباره فرایند طراحی اسباب‌بازی، بازی‌های گروهی، کارگاه‌های روان‌شناسی و هنری برای دانش‌آموزان و اولیا از دیگر بخش‌های این برنامه است.

بر همین اساس، هدایای مختلفی نیز از سوی برگزارکنندگان برای هدیه به دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

در این رویداد خانواده‌ها و کودکان، از صبح تا شب، با بازی‌های رومیزی سرگرم می‌شوند. برگزارکنندگان با آموزش بازی‌ها به شرکت‌کنندگان شرایط لازم برای لذت بردن از این سرگرمی را به رایگان فراهم می‌کنند.

بر اساس این خبر از سال ۲۰۱۲ هر ساله در ماه آوریل، روزی به عنوان روز جهانی بازی‌های رومیزی یا International Tabletop Day برای بزرگداشت این نوع سرگرمی برگزار می‌شود.

در این روز مراکزی در کشورهای مختلف، بازی‌های رومیزی را به رایگان برای بازی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند. این مراکز را کافه‌ها، خانه‌های فرهنگ، موسسه‌های آموزشی و کتابخانه‌ها تشکیل می‌دهند.

گفتنی است ۶۶ کشور در نخستین سال برگزاری این رویداد مشارکت داشتند که در سال دوم این آمار به ۸۰ کشور از هفت قاره رسید. استقبال از این رویداد در سال ۲۰۱۵ تعداد مراکز بازی را به ۷هزار نقطه در سراسر دنیا رساند.

این برنامه ساعت 11 تا 18 روز جمعه 7 اردیبهشت در دبستان سرواندیشان در انتهای خیابان رشید شمالی، خیابان 180 غربی، نبش کوچه یاس و مراکز دیگر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =