نوجوانان زیر پوست پدیده‌ها سرک می‌کشند

مجموعه‌ی «آن زیر چیست؟» کتاب‌هایی علمی آموزشی است که به زبان تصویر زیر پوست اشیا و پدیده‌ها سرک می‌کشد و نوجوانان را با مفاهیم علمی آشنا می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «کارن لاتچانا کِنی» و«اِستر پورتر» نویسنده این مجموعه چهار جلدی‌اند و«اِستیوون وود» و «آندره لوزانو» تصویرگری این کتاب‌ها را برعهده داشته‌اند.
مولفان آمریکایی این اثر - که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است - در این مجموعه با مخاطبان خود درباره‌ی فیزیولوژی بدن، خودرو، زمین و دنیای زیرزمینش و شهرها سخن می‌گویند.
«زیر پوست» به فیزیولوژی بدن انسان می‌پردازد و اطلاعات مناسبی از دستگاه‌های مختلف بدن در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، «زیر پوست خودرو» نوجوانان را با مکانیک و نحوه کار قطعه‌ها و بخش‌های داخل خودرو آشنا می‌سازد، «زیر پوست زمین» به لایه‌ها و طبقات و همه بخش‌های درونی و طبیعی زمین می‌پردازد و «زیر پوست شهر» آن بخشی از زیرِ زمین را که به دست انسان ساخته شده است را مانند تونل‌ها، مترو و... مورد توجه قرار می‌دهد. 
امیر طاهری ترجمه این چهار جلد کتاب مناسب گروه سنی «ج» (10 تا 12 سال) را برعهده داشته است.
در بخشی از کتاب، «زیر پوست شهر» می‌خوانیم: «شما می‌توانید انواع و اقسام چیزهای مختلف را که زیر سطح شهرها دفن شده‌اند، پیدا کنید؛ مانند استخوان، صدف، گوش ماهی، و البته فسیل! اسکلت‌های درسته و کامل چطور؟ بله! سکه و بشقاب و ظرف؟ البته! شما می‌توانید گلوله‌ی توپ، لنگر و کشتی‌های کامل و درسته را پیدا کنید. لوله‌های فلزی، ظرف‌های سفالی و بطری‌های آب هم ممکن است زیر خاک پیدا بشوند.»
این کتاب‌ها هر کدام هویتی مستقل دارند و به قیمت 5هزار و 800 تومان قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سراسر کشور هستند.
شمارگان هر یک از این کتاب‌های 32 صفحه‌ای که حق انتشار آن‌ها از انتشارات capstone آمریکا خریداری شده، 7هزار نسخه است.
این آثار برای نخستین بار در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی روزهای 12 تا 22 اردیبهشت 1397 عرضه می‌شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =