کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکانی برای شکوفایی ذهن‌های خلاق است

رییس شورای عالی خانه خیرین و مدیرعامل مجمع کتابخانه‌ساز استان از مرکز شماره۴ کانون مشهد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام‌(ره) و مدیرعامل مجمع کتابخانه‌ساز استان روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه از مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد دیدن کرد.

غلامرضا بصیری‌پور در این بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مکانی برای شکوفایی ذهن‌های خلاق یاد کرد و گفت: کار فرهنگی و تربیتی ارزشمند است به خصوص اگر برای گروه سنی کودک و نوجوان برنامه‌ریزی شده باشد و نقش مربیان در این حوزه بسیار زیربنایی و تاثیرگذار است.

مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در این بازدید از کارگاه «کاردستی با استفاده از مواد بازیافتی» دیدن و با اعضا گفت‌وگو کرد. کودکان از این کارگاه به عنوان یک فعالیت جذاب نام بردند و معتقد بودند شرکت در این کلاس‌ها و خلق ایده‌های خلاقانه در استفاده از مواد بازیافتی و دور ریختنی موجب می‌شود آنان با فرهنگ صرفه‌جویی نیز آشنا ‌شوند.

مربی ادبی مرکز در کارگاه «نوشتن خلاق»، مشارکت، جذابیت، صمیمیت و خلاقیت را از ویژگی‌های کارگاه‌های ادبی نام برد و گفت: در نوشتن خلاق، تلاش می‌کنیم با شیوه‌های غیرمستقیم اعضا را به نوشتن ترغیب کنیم و آن‌ها می‌آموزند با دقت به پیرامون خود بنگرند و ضمن آشنایی با کلمه و کاربردهای آن خلاقیت و توان نوشتاری خود را تقویت کنند.

کارگاه «سفال» سومین و آخرین فعالیتی بود که مدیرعامل مجمع کتابخانه‌ساز استان از آن دیدن کرد. در این کارگاه جمعی از اعضای کودک مرکز گردهم آمده بودند و با ذهن خلاق و دستان هنرمند خود به گِل‌های بی‌جان، جان تازه‌ای بخشیدند.

مربی هنری مرکز با بیان اینکه پرورش و تقویت خلاقیت کودکان و نوجوانان، هدف عمده کارگاه‌های فرهنگی و هنری در کانون است گفت: این کارگاه فرصت خوبی برای کشف توانایی‌ها و مهارت‌های فردی کودکان و افزایش خلاقیت آنان، بهبود مهارت‌های حرکتی و افزایش عزت‌نفس کودکان و نوجوانان است.

دیدن آثار خوشنویسی و اهدای یادبود از سوی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره۴ کانون مشهد پایان‌بخش این بازدید صمیمانه بود.

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =