درخشش اعضای کانون زنجان درسیزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم

همزمان با هفته جهانی نجوم، سیزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم با حضور و همکاری پرشور و درخشش مرکز علوم و نجوم زنجان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، سیزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم قطب‌های 1، 4 و6 در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی استان زنجان برگزارگردید.

در این همایش دانش‌آموزان استان‌های تهران، البرز، ایلام، سمنان، مازندران، قم، همدان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان شرکت نمودند.
برگزاری همایش و ارائه مقالات برتر و پوسترهای برتر، همچنین نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب و همچنین دست‌سازه‌های دانش‌آموزان نیز همزمان با همایش نجوم برگزار گردید.
در همایش دانش آموزی کشوری نجوم از 600 مقاله رسیده به دبیرخانه جشنواره 320 عنوان مقاله داوری شده است که از این تعداد 166 مقاله مربوط به دوره اول متوسطه و 154 مقاله مربوط به دوره دوم متوسطه است.
آثار دریافتی در دو قالب ارائه شفاهی و پوستر توسط داوران منتخب از مرکز علوم و نجوم زنجان و آموزش و پرورش استان، مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا تعداد 12 مقاله به صورت ارائه شفاهی و 40 پوستر جهت حضور در مرحله نهایی همایش پذیرفته شد
از میان پذیرفته شدگان نهایی همایش ، 3 نفر از اعضای مرکز علوم و نجوم ( خانم پوران دخت فتح علی بیگیخانم فاطمه محمدی و خانم شقایق کوثری) جهت حضور در مرحله نهایی پذیرفته و ارائه اثر نمودند.
از برنامه های جانبی همایش، بازدید شرکت کنندگان از آسمان نما و رصدخانه مرکزعلوم و نجوم بود که عصر روز 8 اردیبهشت برگزار گردید.
سیزدهمین همایش نجوم دانش آموزی کشوری،پس از ارائه مقالات توسط دانش آموزان منتخب و جمع بندی نتایج با برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان،عصرروز 9 اردیبهشت با حضور مدیر کل اموزش و پرورش استان زنجان در کانون سهروردی زنجان به کار خود پایان داد

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =