« سیف الله صمدیان» مهمان نشست دوم کارگاه واقعیت حقیقی

کارگاه سینمای مستند «واقعیت حقیقی» در دومین برنامه با نمایش فیلم «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» در سینما کانون مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران  کارگاه سینمای مستند «واقعیت حقیقی» با همکاری کانون و حوزه هنری مازندران و با دعوت از «سیف الله صمدیان» فیلمساز وعکاس سرشناس کشور، با نمایش یکی از آثار مستند وی با عنوان «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی » به بررسی مفاهیمی همچون شیوه یک نفره و مستند آرشیوی پرداخت.

«سیف الله صمدیان» با سابقه طولانی مسئولیت مجله تصویر و همکاری بیش از دو دهه ای با عباس کیارستمی، در این برنامه  با ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه در کانون پرورش فکری گفت: عباس کیارستمی و بسیاری از هنرمندان نامی کشور از کانون برخواسته اند و رشد پیدا کردند.

صمدیان با تأکید بر اینکه سینما فرزند عکس می باشد خاطر نشان کرد: نمی توان گفت سینما با ظهور یک فیلم و یا فیلمسازی خاص به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: سینما هنوز در مراحل تکامل خود به سر میبرد و برای بلوغ راهی در پیش دارد که همه فیلمسازان(جوان) باید در مسیر این تکامل تلاش کنند.

در این نشست پس از نمایش فیلم مستند «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی » «سیف الله صمدیان» به بیان مطالبی درباره آن پرداخت و در ادامه، برنامه با ابراز نظر حضار به پایان رسید.

کارگاه سینمای مستند واقعیت حقیقی، کاری از انجمن بهار نارنج معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری است که طی یک دوره یکساله آموزشی تحلیلی سینمای مستند با حضور بیش از هفتاد علاقمند مازنی، با همکاری حوزه هنری استان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =