هنر تئاتر نقش به سزایی در فرآیند تربیت کودکان و نوجوانان دارد

مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون خراسان رضوی با هدف تقویت نقش تربیتی نمایش در اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ۲۳ اردیبهشت‌ماه اولین مرکز تخصصی تئاتر کودک در استان خراسان رضوی به همت کانون راه‌اندازی می‌شود.

فرهاد آقابیگی با اعلام این خبر گفت: دنیای کودکان و نوجوانان، دنیای پر رمز و رازی است و شکل‌گیری شخصیت جوانان در گرو تربیت و سلامت نسل قبل از خود یعنی همین کودکان و نوجوانان می‌باشد، بنابراین بر ماست که در جهت رشد، شکوفایی و باروری هرچه بیشتر کودک و نوجوان و در راستای اهداف آموزشی و تربیتی گام برداریم.

سرپرست معاونت فرهنگی استان در ادامه به نقش ارزنده‌ی نمایش کودک در آموزش شیوه‌ صحیح زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری نگرش‌ها در نمایش کودکان به وسیله بزرگ‌ترها به آن‌ها تحمیل می‌شود که این نوع بینش‌ هیچ رابطه‌ای با شخصیت درونی کودک ندارد و نبود دانش روانکاوی و روانشناختی در این حوزه نتایج زیان‌باری بر جای می‌گذارد.

آقابیگی در پایان افزود: کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی برآن است تا با برقراری تعامل با گروه‌های حرفه ای تئاتر کودکان و نوجوانان استان و جلب مشارکت آنان، زمینه لازم را جهت بهره‌برداری آسان‌تر کودکان و نوجوانان از این ظرفیت عظیم و درخور توجه ایجاد کرده و نیز صاحبان هنرهای نمایشی را به این گروه حساس متوجه سازد لذا بر آن شدیم اولین مرکز تخصصی تئاتر کودک را در استان راه‌اندازی کنیم.

گفتنی است؛ مرکز تخصصی تئاتر کانون استان خراسان رضوی دارای پلاتو، سالن نمایش، سالن خیمه‌شب بازی، موزه عروسک و محلی برای اجرای تئاتر روباز می‌باشد که در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه با حضور مدیرعامل و جمعی از هنرمندان راه‌اندازی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =