تبیین دیدگاه‌های مدیرعامل در گفت‌وگو با مربیان و اعضای کانون

سفر دو روزه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان هرمزگان با راه‌اندازی رصدخانه و بخش فیزیک، مرکز تخصصی علوم کانون بندرعباس به عنوان گام دوم تکمیل این مرکز علمی آغاز و با بازدید از مرکز کانون قشم به پایان رسید.

فاضل نظری که به همراه معاون تولید، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و مدیر دفتر مرکزی حراست کانون به این استان ساحلی خلیج فارس سفر کرده بود، روزهای 15 و 16 اردیبهشت 1397 علاوه بر شرکت در آیین راه‌اندازی گام دوم مرکز علوم بندرعباس در دو نشست جداگانه با مربیان و کارکنان و اعضای ادبی مراکز کانون استان بخشی از دیدگاه‌هایش را درباره‌ی فعالیت‌ها و سیاست‌های آتی کانون تبیین و سپس از سه مرکز فرهنگی‌هنری شماره 4 بندرعباس (مرکز تخصصی سفال) و پس از آن از مراکز کانون هرمز و قشم بازدید کرد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی در آیین راه‌اندازی گام دوم مرکز علوم این نکته را مورد توجه قرار داد که ایجاد چنین مراکزی می‌تواند تا چه میزان به مهارت‌افزایی اعضای کودک و نوجوان کانون کمک کند و این امر را یکی از رسالت‌ها و نقش‌های اصلی کانون برای تربیت مدیران آینده کشور عنوان کرد مساله‌ای که همواره در تاریخ فعالیت کانون به عنوان یکی از دست‌آوردهای درخشان این سازمان باسابقه به‌شمار می‌آید.
نظری در همین آیین اگرچه توسعه مراکز کانون، را امری ضروری دانست اما تاکید کرد که سیاست‌های جدید کانون بیشتر به ‌دنبال توسعه کیفی مراکز است.
مدیرعامل کانون در بخش‌های مختلف این سفر دو روزه بارها بر نقش مهم مربیان کانون به عنوان سرمایه‌های اصلی این مجموعه فرهنگی برای رسیدن به اهداف آن تاکید کرد.
نظری در نشستی با مربیان کانون به آنان گفت ما در قبال حفظ این سرمایه‌ها مسئولیت داریم و تلاش می‌کنیم شما در فضایی آرام از فرصت مطالعه و بهبود و ارتقاء خود بهره‌مند شوید.
تلاش برای بررسی و شناخت فرصت‌ها به منظور رفع مشکلات در این گفت‌وگوی رو در رو با مربیان از سوی مدیرعامل مطرح شد و او با بیان این که مشکلات در زمینه‌های مختلف وجود دارد، تصریح کرد: علی‌رغم این مشکلات و کاستی‌ها تمامی کارکنان کانون با عشق و دل‌سوزی، همیشه پویا و پر نشاط هستند و این امر مسیر تعالی کودکان را فراهم خواهد کرد.
نظری همچنین اظهار امیدواری کرد با ایجاد درآمدهای پایدار برخی از مشکلات کانون مرتفع و این امر باعث آرامش و شادی تمامی همکاران شود.
بر اساس همین گزارش «زیر چتر نخل‌ها» عنوان نشست مدیرعامل کانون با اعضای ادبی مراکز کانون استان هرمزگان بود و در این بخش نیز فاضل نظری - که شاهد خوانش آثار ادبی از سوی کودکان و نوجوانان هرمزگانی بود - در حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، اعضای انجمن‌های ادبی حوزه‌ی هنری، شاعران و نویسندگان استانی و اعضای کانون هرمزگان گفت: وظیفه‌ی شاعران این است که نگذارند کلمات فراموش شوند.
وی از تمامی اعضای کانون خواست مطالعه و تمرین نوشتن را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهند و با پشتکار شاهد تحول آثار خود باشند.
در همین حال در بخشی دیگر از سفر دو روزه مدیرعامل کانون و هیات همراه به استان هرمزگان - که با همراهی ناهید سلیمانی مدیرکل کانون استان - صورت گرفت، فاضل نظری ابتدا از مرکزفرهنگی هنری شماره 4 بندرعباس (مرکز تخصصی سفال) بازدید و در گفت‌وگو با اعضا و مربیان این مرکز خلاقیت و نوآوری را یکی از رویکردهای مهم کانون برای اعضا و مربیان دانست و در مرکز کانون هرمز نیز بار دیگر بر اهمیت مهارت‌افزایی و ایجاد شادی و نشاط بین کودکان و نوجوانان تاکید کرد.
او در قشم نیز ایجاد و تقویت فضای مهربانانه و عاطفی در مراکز را با اهمیت دانست.
در کنار همه بازدیدها و نشست‌های سفر مدیرعامل کانون و هیات همراه به استان هرمزگان، بازدید از مرکز کانون زبان بندرعباس نیز در بین برنامه‌های این سفر قرار گرفته بود.
فاضل نظری در نشست با مسئولان و کارکنان کانون زبان ایران ارتقای سطح آموزشی این مجموعه را با استفاده از شیوه‌های نوین ضروری دانست و با بیان این که کانون زبان یک مجموعه آموزشی و در عین حال اقتصادی است، تاکید کرد: باید متناسب با نیازهای مختلف به بهینه‌سازی فضاهای آموزشی و فراهم‌کردن تجهیزات لازم برای رفاه حال زبان‌آموزان توجه کنیم تا کیفیت آموزشی آن آسیب نبیند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =