رعایت حق نشر علاوه بر قانون نیازمند فرهنگ‌سازی است

رعایت حق نشر یا کپی‌رایت علاوه بر تصویب قانون به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و در بسیاری از کشورهای خارجی مردم این قوانین را رعایت می‌کنند تا حق ناشر از بین نرود.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت در ایران به دنبال تصویب قوانین هم هستیم اما عمل کردن به قوانین بسیار سخت است. 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این عضو هیأت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که از سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید می‌کرد با بیان این که باید به غرفه‌های کودک و نوجوان به دلیل اهمیت تربیت نسل آینده، بیشتر توجه شود افزود: به نظرم ناشران می‌توانند در کنار پرداختن به ادبیات کشورهای مختلف کتاب‌هایی را برای معرفی قهرمانان ملی کشور خودمان چاپ کنند.
وی اضافه کرد: در بخش کودک نمایشگاه بیش‌تر با آثار شاخص ادبیات کودک جهان روبرو شدم و کمتر کتابی از قهرمانان خودمان دیده می‌شد در حالی که هدف این است از طریق این کتاب‌ها بچه‌ها با ادبیات، فرهنگ و میراث ایرانی اسلامی بیشتر آشنا بشوند.
ذوالقدر در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از  کانون به عنوان ناشری نام برد که با انتشار کتاب‌های متنوع برای گروه‌های سنی مختلف و محصولات آموزشی و سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای توانسته است جایگاه خاص خودش را در عرصه کتاب کودک حفظ کند.
وی گفت: انتشار کتاب‌های کانون به زبان‌های مختلف باعث شده تا این آثار نیز با استقبال روبرو شود.
غرفه کانون در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش کودک و نوجوان در سالن مهدی آذریزدی (C5)، غرفه 191 تا روز 22 اردیبهشت 1397 پذیرای بازدیدکنندگان است.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =