کد خبر: 278754
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
مشهد قطب تئاتر کودک و نوجوان

رضا قمرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مشهد ظرفیت این را دارد که به عنوان قطب ئتاتر کودک و نوجوان کشور شناخته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، نشست خبری با موضوع «راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون» در روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

رضا قمرزاده در گفت‌وگوی خود با اصحاب رسانه گفت:  یکی از مواردی که در مطالعات گذشته به آن دست یافتم، ظرفیت حوزه هنری و بالاخص تئاتر کودک در استان خراسان رضوی بوده و حضور پیشکسوتان خراسانی و چهره‌های ماندگار بین‌المللی در حوزه تئاتر نشان‌دهنده ظرفیت و استعداد خوب استان در این حوزه است.

مدیرکل کانون با بیان این‌که ما چهره‌های تأثیرگذاری چون داود و رضا کیانیان را در استان داریم گفت: با راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک تلاش خواهیم کرد ظرفیت‌های نمایشی را شناسایی، ساماندهی و همسو کرده تا شرایط بهره‌برداری نسل آینده را از این ظرفیت و پتانسیل فراهم آوریم.

قمرزاده از تئاتر کودک به عنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین ابزارهای تربیتی یاد کرد و گفت: آن‌چه باعث شد اراده خود را در این حوزه به کارگیریم نقش تربیتی، آموزشی و واسطه‌گری خوب، مهم و موثر تئاتر در انتقال پیام از کودکان به بزرگترها و برعکس بوده و معتقدیم تئاتر محمل و وسیله مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان به همراه خانواده‌هایشان است و ما می‌توانیم با احیای تئاترهای آیینی و سنتی، میان ارزش‌های فرهنگی دوران گذشته و ذائقه نسل امروز پیوندی ناگسستنی ایجاد کنیم.

 او در ادامه با تاکید بر نقش تئاتر به عنوان ابزار درمان و اصلاح رفتارهای کودکان، آن را فرصتی مغتنم برای تمرین نقش‌پذیری اجتماعی کودکان دانست و گفت: تئاتر بُعد اجتماعی شدن کودک را تقویت و او را برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماع آماده می‌سازد.

قمرزاده تشکیل انجمن نمایش و تئاتر کودک در استان را یکی دیگر از اهداف مهم راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون عنوان کرد و گفت: برای کشف استعدادها و توانایی‌های کودکان و نوجوانان در این حوزه هنری، یکی از بهترین مراکز کانون را به لحاظ ساختاری و فیزیکی مجهز و مناسب‌سازی کردیم و با ایجاد سالن‌های سرپوشیده، پلاتوی تخصصی، موزه عروسک، سالن خیمه‌شب بازی، کتابخانه تخصصی و کارگاه آموزشی و ... شرایط مناسب برای اجرای نمایش، پژوهش و آموزش برای علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه تئاتر را فراهم آوردیم.  

در ادامه نشست، مدیرکل کانون استان به سوالات و دغدغه‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه فرهنگی و هنری پاسخ گفت.

گفتنی است؛ مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون استان خراسان رضوی، درروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری و با حضور مدیرعامل کانون و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه تئاتر راه‌اندازی و از داود کیانیان هنرمند و پژوهشگر این حوزه تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =