آغاز به کار مرکز سیار روستایی کانون در جنوب کرمان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: با راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی رودبار در اردیبهشت‌ماه امسال، سومین مرکز سیار روستاییِ مناطق جنوب کرمان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی با اعلام این خبر، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین اهداف کانون برخورداری قشر وسیع‌تری از کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی هنری مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

روحی افزود: با توجه به امکانات فرهنگی و محدودیت کانون برای احداث مراکز ثابت فرهنگی هنری در روستاها، تلاش می‌شود تا با راه‌اندازی مراکز سیار روستایی علاوه بر فراهم آوردن زمینه‌ای برای عدالت و تساوی برخورداری از امکانات فرهنگی، بسترهای مناسی برای پرورش تفکر سازنده در کودکان و نوجوانان و باروری توانایی و استعداد آن ها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی ۲۵ هزار نفری در رودبار(یکی از جنوبی‌ترین مناطق استان کرمان) و کمبود امکانات فرهنگی در این مناطق، خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده، پنجمین مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در رودبار فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر پنج مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در روستاهای کهنوج، منوجان، رستم‌آباد، شهری کرمان و رودبار در استان کرمان فعال است.

فراهم کردن امکان دسترسی به کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان، کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی از جمله اهداف مراکز سیار روستایی کانون است.

مربی سیار روستایی علاوه بر فعالیت اصلی امانت‌دهی کتاب، فعالیت‌هایی فرهنگی هنری ادبی همچون قصه‌گویی، شعر خوانی، روخوانی کتاب، نمایش خلاق، نمایش فیلم، کاردستی، نقاشی، سفال، شعر و داستان نویسی بازی و سرگرمی و ... را در برنامه کاری خود دارد که تمامی این فعالیت‌ها با محوریت کتاب و فعالیت‌های دینی اسلامی انجام می‌شود.

هر مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون پرورش فکری به حداکثر ۲۰ روستا تا فاصله ۳۰ کیلومتری  ارائه خدمت می دهد و مربی این مرکز در هر ماه دو بار به  هر یک از روستاهای تحت پوشش خود که جمعیت دانش‌آموزی حداقل ۳۰ نفر برخوردار هستند مراجعه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =