ثبت تجربه کانونی ها، میراث فرهنگی ماندگار کانون است

مدیر کل کانون فارس در جمع مربیان مسئول شرکت کننده در پودمان آموزشی «ثبت و مستند سازی تجربیات فعالیت های فرهنگی »گفت: مستند سازی تجربیات آموزشی در کانون لازم و مثمر ثمر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری در جمع مربیان مسئول گفت: اگر معتقدیم که کانون یک سازمان یاددهنده و یادگیرنده است پس لازم است که تجربیاتمان به تعامل با دیگران منجر شود و این امر مستلزم ثبت تجربیات است. مربیان مسئول ما با توجه به آنچه آموخته و تجربیاتی که کسب کرده اند باید تجربیات خود راجمع آوری و به عنوان فردی تاثیرگذار این تجربیات را به آیندگان منتقل کنند. وی اضافه کرد: حدود 150 سال است که مستندسازی تجربیات شکل گرفته و ما به عنوان اعضای کانون باید اقدام به ثبت این تجربیات در حوزه کاری کنیم و به دیگران منتقل کنیم.

مدیر کل کانون فارس خطاب به مربیان گفت: موفقیت ها و شکست های شما در امور شغلی می تواند در تصمیم سازی و تصمیم گیری مؤثر باشد پس دانش نهفته مدیریتی خود را مکتوب کنید. این ثبت تجربیان همان میراث فرهنگی ماندگار کانون است.

زهرا اطهری، رئیس موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز با اشاره به لزوم مستند سازی در کانون گفت: امیدوارم به اتمام این دوره بتوانیم نگاه مجددی به تمام فعالیت هایمان در کانون داشته باشیم. این دوره تلنگری می زند به ما که توجه مدیریتی خود را به اهمیت مستند سازی معطوف و این نگاه را به مربیان فرهنگی نیز منتقل کنیم.

وی ضمن تأکید بر اهمیت مستند سازی گفت: باید بستر مناسبی فراهم باشد تا بتوانیم به مستندسازی اقدام و به صورت علمی آن را طبقه بندی کنیم. طراحی قالب و بستر مناسب برای این امر ضروری است تا بتوان به راحتی آنچه را که اجرا می شود به شیوه های منظم و یکپارچه ثبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =