راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون در مشهد

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی از راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک در مشهد خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اعلام این خبر گفت: مشهد ظرفیت این را دارد که به عنوان قطب تئاتر کودک و نوجوان کشور شناخته شود.

وی افزود: یکی از مواردی که در مطالعات گذشته به آن دست یافتم، ظرفیت حوزه هنر و به‌ویژه تئاتر کودک در استان خراسان رضوی بود و حضور پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار بین‌المللی در حوزه تئاتر در این استان نشان‌دهنده ظرفیت و استعداد خوب این حوزه است.

سرپرست اداره‌کل کانون خراسان رضوی با بیان این‌که چهره‌های تأثیرگذاری چون داود و رضا کیانیان را در استان داریم یادآور شد: با راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک تلاش خواهیم کرد ظرفیت‌های نمایشی را شناسایی و ساماندهی کنیم تا شرایط بهره‌برداری نسل آینده از این ظرفیت بیشتر فراهم شود.

قمرزاده از تئاتر کودک به عنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین ابزارهای تربیتی یاد کرد و اظهار داشت: آن‌چه باعث شد اراده خود را در این حوزه به کارگیریم نقش تربیتی، آموزشی و واسطه‌گری خوب، مهم و موثر تئاتر در انتقال پیام بود و معتقدیم تئاتر محمل و وسیله مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان به همراه خانواده‌هایشان است و می‌توان با احیای تئاترهای آیینی و سنتی، میان ارزش‌های فرهنگی دوران گذشته و ذائقه نسل امروز پیوند محکمی ایجاد کرد.

 او در ادامه با تاکید بر نقش تئاتر به عنوان ابزار درمان و اصلاح رفتارهای کودکان، آن را فرصتی مغتنم برای تمرین نقش‌پذیری اجتماعی کودکان دانست و گفت: تئاتر بُعد اجتماعی شدن کودک را تقویت و او را برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماع آماده می‌سازد.

قمرزاده تشکیل انجمن نمایش و تئاتر کودک در استان خراسان رضوی را یکی دیگر از اهداف مهم راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون عنوان و خاطرنشان کرد: برای کشف استعدادها و توانایی‌های کودکان و نوجوانان در این حوزه یکی از بهترین مراکز فرهنگی‌هنری کانون را به لحاظ ساختاری و فیزیکی مجهز و مناسب‌سازی و با ایجاد سالن‌های سرپوشیده، پلاتوی تخصصی، موزه عروسک، سالن خیمه‌شب بازی، کتابخانه تخصصی و کارگاه آموزشی و ... شرایط مناسبی را برای اجرای نمایش، پژوهش و آموزش برای علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه تئاتر فراهم آوردیم. 

در ادامه نشست، مدیرکل کانون استان به سوال‌ها و دغدغه‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه فرهنگی و هنری پاسخ گفت.

نشست خبری سرپرست اداره‌کل کانون خراسان رضوی با خبرنگاران رسانه‌ها روز  ۱۸ اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ برگزار شد.

گفتنی است؛ مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون استان خراسان رضوی، روز ۲۳ اردیبهشت‌ 1397 با حضور مدیرعامل کانون و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه تئاتر راه‌اندازی و از داود کیانیان هنرمند و پژوهشگر این حوزه تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =