گفت‌وگوی رودرروی مدیرعامل کانون با مخاطبان کودک نمایشگاه کتاب تهران

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازدید از غرفه‌های کانون در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نزدیک در جریان خواسته‌ها و نظرهای مخاطبان این نمایشگاه قرار گرفت و با آنان به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در غرفه اصلی کانون در سالن کودک با برخی از کودکان و نوجوانان در کنار قفسه‌های کتاب گفت‌وگو کرد و از آن‌ها درباره‌ی علاقه‌هایشان و نوع کتاب‌هایی که انتخاب می‌کنند سوال کرد.

تمایل کودکان و نوجوانان به انتشار بیشتر کتاب‌های علمی و جدید، کمبود برخی از عنوان‌های رمان‌های مورد علاقه مخاطبان، اشتیاق به ارتباط بیشتر با کانون و مراکز آن، گرایش بچه‌ها به گونه‌های مختلف شعر و رمان و آثار تخیلی از جمله موضوع‌هایی بود که هم بچه‌ها هم والدین آن‌ها به آن اشاره کردند.

مدیرعامل کانون در این بازدید به برخی از کودکان و نوجوانانی که با آن‌ها گفت‌وگو می‌کرد، چندین عنوان کتاب اهدا کرد و یک نوجوان کم‌شنوا را به عضویت در مراکز فراگیر کانون - که ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه است - دعوت کرد.

نظری در همین حال با دست‌اندرکاران غرفه به ویژه‌ مربیان کانون که راهنمای مخاطبان برای انتخاب کتاب بودند به گفت‌وگو پرداخت و آن‌ها نیز بخشی از خواسته‌های بازدیدکنندگان را به مدیرعامل کانون منتقل و آثار پرمخاطب این نمایشگاه را به وی معرفی کردند.

این گفت‌وگوها باعث شد تا مدیرعامل به مسئولان کانون پیشنهاد دهد تا پس از پایان نمایشگاه نشستی با حضور وی و دست‌اندرکاران و مربیان حاضر در غرفه‌های کانون برای شنیدن نظرات آنان و ارزیابی دقیق‌تر نحوه حضور کانون در این رویداد فرهنگی برپا شود.

همچنین برگزاری نشستی رودررو به منظور گفت‌وگوی مدیرعامل با نویسندگان، هنرمندان و دست‌اندرکاران حوزه کتاب پس از نمایشگاه با هدف شنیدن ارزیابی و تحلیل، نقدها و پیشنهادهای آنان درباره‌ی وضعیت نشر کتاب در کانون و بیان دیدگاه‌های مسئولان کانون از پیشنهادهای فاضل نظری بود که قرار شد دراین زمینه هماهنگی‌های لازم از سوی مسئولان کانون صورت بگیرد.

نظری همچنین درغرفه کانون پس از توضیح‌های یکی از مربیان درباره‌ی عروسک سنتی تکم، خواستار انتشار کتاب و منابع مکتوب از سوی کانون درباره‌ی این نوع نمادهای ملی و آیینی شد.

مدیرعامل کانون همچنین از غرفه کانون زبان ایران در بخش ناشران آموزشی نیز بازدید و با سیدمحمدرضا هاشمی رییس کانون زبان و دست‌اندرکاران این غرفه گفت‌وگو کرد.

برنامه‌های کانون برای گسترش فعالیت‌های کانون زبان، به‌روزرسانی منابع آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی این موسسه باسابقه درحوزه آموزش زبان کشور از جمله محورهای گفت‌وگوی مدیرعامل با به دست‌اندرکاران این غرفه بود.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز 22 اردیبهشت 1397 در مصلی امام خمینی(ره) تهران به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =