تماشای پرندگان مهاجر تالاب گندمان از دریچه تلسکوپ

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گندمان در استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر در تالاب گندمان همایش پرنده‌نگری برپا کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این همایش با عنوان «محافظ تالاب و پرندگانش باشیم» با همکاری اداره‌کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

آموزش حفاظت از محیط زیست، یادآوری اهمیت تالاب‌ها و پرندگان ساکن در آن به کودکان و نوجوانان، از جمله اهداف این همایش بود که بچه‌ها به صورت عملی با زیست بوم‌های محلی آشنا شدند.

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: با توجه به اینکه تالاب ملی گندمان، در حال ثبت جهانی است و محافظت از آن به عنوان یک چرخه‌ی زیست محیطی برای مردم بومی این منطقه ضروری است، کودکان و نوجوانان نیز به عنوان نسل آینده باید آموزش‌های لازم را در این زمینه فراگیرند.

بر همین اساس در این همایش بعد از توضیح‌های لازم از سوی کارشناسان محیط زیست،  اعضای کانون طی گردش علمی در تالاب با تلسکوپ مخصوص پرنده‌نگری، پرندگان مهاجر را مشاهده و در ادامه نیز از طریق تصویر دوربین‌های مدار بسته با نقاط مختلف تالاب از نزدیک آشنا شدند.

معرفی کودکان و نوجوانان حاضر در همایش به عنوان همیاران کوچک محافظ تالاب و پرندگان از سوی اداره محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

گفتنی است اولین همایش ثبت بین‌المللی تالاب گندمان نیز روز 24 اردیبهشت 97 در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مسوولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =