کد خبر: 278817
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
بازدید 582
کانون، درمتن است

فرماندار شهرستان آستاراگفت: شناسایی و پرورش استعدادهای کودک و نوجوان فعالیتی دقیق، تخصصی و مبتنی بر آینده‌نگری است و ازاین رو فعالیت کانون، کاری ارزش‌مند و درمتن محسوب‌می شود.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، یونس رنجکش این سخنان را در دیدار با مدیر کل کانون استان گیلان اظهارداشت و با ارزش‌مند توصیف‌کردن فعالیت‌های کانون پرورش فکری افزود: شاکله‌ی بسیاری از دگرگونی‌های مثبت درکانون شکل‌گرفت و معرفی شخصیت‌های مطرح استانی، ملی و بین‌المللی بیان‌گر تاثیرگذاری و عمق اثربخشی فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی درجامعه است.

فرماندار شهرستان آستارا در ادامه نقش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را مهم ارزیابی‌کرد و با بیان این‌که توسعه‌ی فرهنگی و اجتماعی می تواند بسترهای مناسبی برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، گردش‌گردی و هم‌چنین دیگر زمینه‌های رشد همه‌جانبه را فراهم‌کند، بر ضرورت هم‌گرایی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در این مسیر تاکیدکرد.

وی در همین زمینه به جایگاه ویژه شهرستان مرزی آستارا اشاره و با تشریح ظرفیت‌های گسترده‌ی آن تصریح‌کرد: امروزه نیازمند سمت و سو بخشیدن به فعالیت‌ها درجهت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرامرزی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ ایران اسلامی به دیگر کشورها هستیم.

او درهمین ارتباط قابلیت‌های کانون و ضرورت اجرای ویژه‌برنامه‌های شاخص ملی در شهرستان را  از سوی این مجموعه‌ی فرهنگی یادآورشد و برلزوم برگزاری برنامه‌های هدف‌مند و فراگیر تاکیدکرد.

مهم توصیف‌کردن فعالیت‌های کانون پرورش فکری و اعلام آمادگی برای همراهی افزون‌تر با برنامه‌های خلاقانه این مجموعه‌ی فرهنگی ازدیگر بخش‌های سخنان این مسوول استانی بود.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار آستارا گفت: این شهرستان قلب تپنده استان است و فعالیت دو مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک کتاب‌خانه پستی و هم‌چنین کتاب‌خانه سیار روستایی در آن نشان‌گر نگاه ویژه کانون به این شهرستان مرزی است.

اسفندیارضیائی درادامه با بیان این مساله که شهرستان آستارا دروازه ورود به کشورهای آسیانه میانه محسوب‌می‌شود، گفت: این مرز جغرافیایی فرصت ارزش‌مندی برای تبادل فرهنگی است و ازاین رو فعالیت‌های هدف‌مند کانون می تواند در این جهت سازنده و اثربخش باشد.

وی  هم‌چنین با مهم ارزیابی‌کردن هم‌گرایی افزون‌تر دستگاه‌های فرهنگی و تعریف فرایندهای تازه برای پویایی بیشتر این گونه فعالیت‌ها گفت: برنامه‌محوری، نگاه فراگیر و مدیریت واحد در سایه ظرفیت‌های گسترده شهرستان می تواند به تحقق اهداف کمک‌کند.

این مدیر فرهنگی در پایان این دیدارکه درمحل فرمانداری بندر آستارا صورت‌گرفت، به تلاش‌های روزافزون کانون استان در جهت شاداب سازی مراکز فرهنگی هنری اشاره واز افزایش فعالیت‌های خلاقانه و تجهیز مراکز شهرستان با همراهی مسوولان در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =