کد خبر: 278823
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
بازدید 665
برگزاری همایش نجوم در کانون رشت

همایش نجوم با عنوان«ستاره‌شناسی از منظر دین اسلام» در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان، طی برگزاری این همایش نجومی که با همراهی کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت صورت‌گرفت، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها بیش از پیش با دیدگاه‌های دین مبین اسلام نسبت به علم  نجوم و هم‌چنین  شگفتی‌های آفرینش پروردگار آشناشدند.

درهمین زمینه میهمان این برنامه با مهم ارزیابی کردن علم نجوم در مسیر خداشناسی و آشنایی بیشتر با آفریده‌های خلقت توضیح‌داد: سیاره زمین با همه‌ی شگفتی‌های خود نقطه‌ای در جهان مصور است و نجوم می تواند به درک بهتر انسان از قدرت بی انتهای خداوند کمک کند.

پیمان مهدوی کارشناس علم نجوم

پیمان مهدوی درادامه با بهره‌گیری از تصاویر و فیلم‌ به معرفی نشانی سیاره زمین در کیهان پرداخت و ضمن مقایسه آن با دیگر ستاره‌ها و سیاره‌ها از گستره‌ی بی انتهای آفریده‌های خداوند برای حاضران سخن‌گفت.
 

صغری قامتی مقدم، کارشناس فرهنگی کانون استان گیلان

تشریح اهمیت علم نجوم و لزوم مغتنم شمردن فرصت استفاده از این دانش برای توسعه‌ی علمی، از محورهای سخنان صغری قامتی مقدم، کارشناس فرهنگی کانون استان در این مراسم بود.

وی هم چنین پیشرفت‌های این علم را بستری مناسب برای خداشناسی  و پی‌بردن به درستی آموزه‌های اسلامی  دانست و با اشاره به سوره‌های قرآن مجید و احادیث معصومین (ع) افزود: علم نجوم همواره درحال پیشرفت است و رمزگشایی تدریجی این علم از آیات قرآن کریم، بیان‌گرجامع بودن منابع اسلامی است.

کارشناس فرهنگی کانون استان گیلان درهمین حال تاثیرگذاری دین اسلام در پرورش دانشمندان علم نجوم، خلق آثار علمی و ادبی را غیرقابل انکارخواند و منابع مختلف را گواهی براین امردانست.

بنابراین گزارش، اجرای قصه‌گویی و مسابقه‌ی نجومی و هم‌چنین بازدید ازنمایشگاه دست‌آوردهای علمی طرح «کانون مدرسه» از دیگر بخش‌های این همایش بود و درپایان نیز حاضران با همراهی میهمان برنامه به رصد خورشید پرداختند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =