کد خبر: 278877
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶
گردهمایی مسؤولان مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران برگزار شد

اولین گردهمایی مسؤولان مراکز فرهنگی و هنری و کارشناسان ستادی کانون  پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، اولین گردهمایی مربیان مسؤول مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران در سال 97 با رویکرد بررسی برنامه های سال، باحضور مربیان مسؤول مراکز، معاونین و کارشناسان ستادی  در مرکز محمودآباد برگزار شد.

مدیر کل کانون مازندران در این بر نامه با بیان اینکه گردهمایی مسؤولان مراکز مهمترین شورای مشورتی کانون است، ابراز خرسندی کرد؛ این نشست به خرد جمعی نایل شود.

محمد علی یزدان‌شناس با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از این ماه  به عنوان ماه «امر به خوبی‌ها و نیکی‌ها»یاد کرد و تصریح کرد: مربیان می تواند ضمن بیان فرایض ماه رمضان، اعضا را به اعمال خوب و فضایل انسانی تشویق و ترغیب نمایند.

وی در همین حال این ماه را منتسب به امام علی(ع) عنوان کرد و نهج البلاغه را به عنوان منبع بزرگ تربیتی برای مربیان کانون دانست و با اشاره به نامه حضرت به امام حسن(ع) افزود: مجموعه نفیس نهج البلاغه به خصوص این نامه، دارای نکات ارزنده تربیتی و اخلاقی است که می تواند چراغ راه مربیان در کار با کودک ونوجوان باشد.

یزدان شناس در ادامه همین بحث با واکاوی و تشریح ابعاد نامه امام علی(ع) به امام حسن (ع)؛ به بررسی شیوه‌های تاثیر گذاری و ارتباط موثر با کودک ونوجوان پرداخت.

مدیر کل کانون مازندران در بخش دوم سخنانش درجمع مربیان مسؤول و کارشناسان اداره کل کانون مازندران به صحبت‌های مدیر عامل و رویکردهای کانون  در سال 97 اشاره داشت .

وی قبل از ورود به این بحث از «برنامه محوری» به عنوان شاخصه مهم در  هدفمند بودن برنامه‌ها یاد کرد.

این مسؤول رویکرد امسال در برنامه‌ها را توجه به فرهنگ و آداب و رسوم بومی محلی دانست و اظهار داشت: مازندران دارای تاریخ، فرهنگ، باورها، افسانه‌ها و داستان‌های غنی است که می توان آن را در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی مورد بهره‌برداری قرار داد.

یزدان‌شناس در بخش سوم سخنانش « مسؤولیت پذیری و نگاه مسؤولانه» را به عنوان اولین نکته از انتظارات مدیر عامل کانون عنوان کرد و نقش مسؤولان مراکز را در این حوزه مهم دانست.

نکته دوم وی؛ تاکید بر« توسعه مهارت در کودکان به عنوان تمرین زندگی » بود .

بخش دیگری که یزدان شناس در راستای انتظارات مدیر عامل کانون تاکید داشت؛ استفاده از دانش درون سازمانی و در عین حال استقبال از ظرفیت‌های بیرون سازمان بود.

وی در این خصوص اظهار کرد: کانون باید محفلی باشد برای هنرمندان و نویسندگان و اهل قلم و اندیشه . و در این خصوص در استان برنامه های موثری خواهیم داشت و مراکز نیز می توانند از این ظرفیت برای توسعه کانون بهره جویند.

«شفافیت در نظام اداری و مالی» و تاکید بر سلامت و  عدالت ادرای در تمام ارکان  از دیگر مولفه‌هایی بود که یزدان شناس به عنوان تاکیدات مدیر عامل یاد کرد.

همچنین «ایجاد محتوای نوین و خلاقانه برای تربیت نسل جوان» از نکات بعدی اظهارات مطرح شده بود و مدیر کل کانون افزود: ضرورت ایجاد اتاق فکر و داشتن خلاقیت در اجرا و نیز به روزرسانی و نوسازی برنامه ها و فعالیت ها نکته قابل ملاحضه‌ای است که می بایست در این خصو دقت نظر داشت . 

تعامل مراکز فرهنگی و هنری با مرکز آموزشی زبان، برگزاری برنامه های مشترک با استفاده از ظرفیت‌های مراکز زبان و کانون  و همچنین همکاری جهت تبلیغات در هر یک از مراکز از دیگر صحبت های مدیر کل کانون در این نشست بود. 

در ادامه این برنامه معاونین و کارشناسان اداره کل به تشریح برنامه های سال 97 در بخش های؛ فرهنگی، هنری، ادبی، اداری و مالی، روابط عمومی و فناوری اطلاعات پرداختند و به سوالات مسؤولان مراکز در این خصوص پاسخ گفتند.

مسؤولان مراکز نیز متقابلا به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در حوزه مراکز فرهنگی و هنری پرداختند و دغدغه های خود را به مدیر کل کانون عرضه داشتند.

همچنین در این گردهمایی از مربیان مراکز گلوگاه و شماره 2 چالوس در برگزاری جشنواره استانی قصه گوی- از مربیان مراکز سه گانه چالوس برای برگزاری برنامه عیدانه کتاب- از مسؤولان مراکز در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی و نیز از کارشناسان و کارکنان اداره کل کانون  مازندران  تقدیر شد.

گردش هنری و بازید از موزه هنرهای تجسمی و مفهومی  «دیدی» شهرستان  نور و ضیافت ناهار  از برنامه های جنبی این گردهمایی بود.


  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =