تئاتر کودک از مهم‌ترین دستاوردهای هنری و اجتماعی در عرصه تعلیم و تربیت است

رضا قمرزاده در مراسم راه‌اندازی مرکز تخصصی تئاتر کانون به نقش تربیتی هنر نمایشی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه۱۳۹۶، آیین راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون استان با حضور مدیرعامل کانون و جمعی از پیشکسوتان استانی و کشوری در عرصه تئاتر و هنردوستان با تجلیل از استاد داود کیانیان همراه شد.   

رضا قمرزاده در این مراسم از حضور در جمع هنرمندان، نخبگان ابراز خوشحالی کرد و گفت: خرسندم از اینکه خداوند این رزق را نصیبم کرد و علی‌ابن‌موسی‌الرضا آن را به اتمام و اکمال رساند. این مراسم در واقع یک آغازی است که اختتامیه ندارد و افتتاحیه آن با قدردانی از شخصیت جناب آقای داود کیانیان آغاز و ادامه آن با حضور کیانیان‌ها خواهد بود.

او همچنین به تئاتر به عنوان یک واسطه تربیتی اشاره کرد و گفت: تئاتر کودک را می‌توان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هنری و اجتماعی در عرصه تعلیم و تربیت دانست و لازم است جایگاه آن را در برنامه‌ریزی‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تقویت کنیم و معتقدم استان خراسان رضوی می‌تواند قطب تئاتر کودک در کشور باشد

قمرزاده در تعریف خود از تئاتر کودک گفت: تئاتر کودک فعالیتی خلاقانه است که در رشد، پرورش فکری و تعلیم و تربیت کودکان تأثیر فراوانی دارد و این فعالیت با بهره‌گیری از جذابیت‌های متنوع هنری، مسیری آموزشی و تربیتی را برای آنان فراهم می‌آورد.

مدیرکل کانون در پایان به لزوم شناخت علمی و میدانی از نیازها و دنیای کودک اشاره کرد و گفت: تئاتر کودک امکان انتقال تجربه‌های انسانی را فراهم می‌سازد و می‌توان مفاهیم اخلاقی، ارزشی و اجتماعی را به صورت غیرمستقیم به مخاطب انتقال داد، اما باید به این نکته توجه داشته‌ باشیم که لازمه فعالیت در حوزه کودک شناخت دنیای او و درک ذائقه و نیازهایش است. این تئاتر باید با زبان کودکانه مسائل و دنیای کودکی را بیان کند.

گفتنی است، در این مراسم هنرمندان برجسته استانی و کشوری حضور داشتند و از داوود کیانیان محقق، نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان تجلیل شد.

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =