اساس کار حراست بر عرف، اخلاق و شرع پایدار است

قاسم تنها، مدیر کل دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که در آیین تکریم و معارفه مسئول حراست کانون فارس در شیراز حضور داشت اساس کار حراست را بر سه پایه عرف، اخلاق و شرع عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، مدیر کل دفتر مرکزی حراست با بیان این مطلب گفت: کانون ماهیت فرهنگی دارد و حراست در دل کانون کار امنیتی انجام می دهد. امنیت و فرهنگ دو مقوله به هم پیوسته و ناگسستنی هستند و همانند تار و پود در هم تنیده شده اند. اگر فرهنگ پویا بدون امنیت داشته باشیم، انمی توان به فرهنگ پیشرو دست یافت و اگر تلقی مشترکی از هنجارها، ارزش ها و مؤلفه های فرهنگی به دست نیاید قطعا امنیت پایدار هم به وجود نخواهد آمد که در سایه سار آن،  بتوان در این جغرافیا با فرهنگ های مختلف و آداب و رسوم خاص هر منطقه به راحتی زندگی کرد.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست کانون کشور در ادامه گفت: ایران در عرصه فرایند جهانی شدن قرار دارد و با حوزه های متعددی روبرو است. چه حوزه تمدنی و چه فرا تمدنی. در این حوزه ها با مؤلفه های مختلفی مانند: اشاعه فرهنگی، تمدن فرهنگی و گونه های خوب تغییرات فرهنگی روبرو هستیم . پس در این عرصه جهانی حراست می تواند نقش خودش را در ایجاد فضایی امن به خوبی ایفا کند.

قاسم تنها، کانون را مزرعه پاکی قلمداد کرد که قرار است در آن بذری کاشته شود و گفت: وظیفه حراست صیانت از همین بذر است تا به خوبی رشد و نمو پیدا کند. به گفته وی، نگاه حراست دیگر نگاه سنتی و کلاسیک نیست بخصوص در نهاد فرهنگی کانون که آینده ساز است و تربیت آینده سازان را بر عهده دارد.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست افزود: حراست باید مجموعه ای پیشرو باشد چون در کانون با مهم ترین عامل یعنی عامل انسانی سر و کار دارد پس باید رفتاری سرشار از کرامت بخشی، هویت بخشی و احترام را به همکاران هدیه داد.

تنها در پایان یادآور شد: حراست  از اجرای چرخه عظیم کانون است و باید به کل مجموعه توجه کافی داشته باشد و در این خصوص دین مبین اسلام نقش راه را ترسیم کرده و تأکید  بر اشداء علی الکفار رحماء بینهم و تعادل و تعامل دارد و بر همین اساس ستون کار در حراست باید بر سه پایه عرف و شرع و اخلاق باشد.

عبدی نژاد، مقام ارشد حراست کل استان فارس نیز از دیگر سخنرانان مراسم تکریم و معارفه مسئول حراست کانون بود که خدمت در راه رضای خدا به بندگان خدا را دارای ارزشی والا دانست و با تشریح حوزه و وظایف حراست گفت: در حال حاضر یکی از مسائل مطرح در کشور نارضایتی هایی است که در جامعه وجود دارد و از سیستم و اداری جامعه سرچشمه می گیرد. ما باعث نارضایتی می شویم. نارضایتی که ایجاد شد زحمت عمده آن بر گردن حراست و پلیس امنیت اجتماعی است. نارضایتی به خاطر این است که ما وظایمان را به خوبی انجام نداده ایم.

وی وظیفه حراست را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که محیطی فرهنگی است و با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد و وظیفه اش پرورش دادن فکر و اندیشه است، سنگین تر دانست و خطاب به همکاران گفت: به مسئول حراست اعتماد کنید البته در این اعتماد متقابل باید به شکلی عمل کرد که به خوب کار کردن و محبوبیت در جامعه منجر شود.

عبدی نژاد خطاب به مسئول حراست گفت: باید ضمن اشراف کامل به فعالیت های فرهنگی درون سازمانی و برون سازمانی با تدبیر و تعامل در خدمت به کودکان و نوجوانان گام های مؤثری برداشته شود.

در این مراسم که با حضور قاسم تنها، مدیر کل دفتر مرکزی حراست کانون، فرهنگ، معاون این دفتر و مجید آرایی، کارشناس مسئول هماهنگی امور استان ها، معاون دفتر مرکزی حراست در استان فارس، رییس بازرسی آموزش و پرورش فارس، رییس اداره حراست آموزش و پرورش فارس، رییس اداره حقوقی پلیس امنیت اجتماعی و جمعی از فرهنگیان، مربیان مسئول و مربیان مراکز فرهنگی کانون فارس، مدیر کانون زبان ایران و جمعی از کارکنان در مجتمع فرهنگی هنری کانون در شیراز برگزار شد از زحمات روح الله رنجبری، مسئول پیشین حراست کانون فارس تقدیر و این مسئولیت به داوود ایزدی سپرده شد.

در حاشیه این مراسم از نمایشگاه طرح کانون مدرسه در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 شیراز نیز بازدید به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =