شاهنامه باید به عنوان مهمترین سند عظمت زبان پارسی و زیباترین مظهر شکوه و هویت ملی  به کودکان و نوجوانان ما بیشتر معرفی شود .

ویژه برنامه ادبی کودکانه با شاهنامه به مناسبت گرامیداشت زبان و ادبیات شیرین پارسی و روز شاعر پرآوازه ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضوردکتر زهره عالی نسب مدیرکل کانون استان ، سمیه رسولی معاون فرهنگی و اجرایی ، فاطمه مزینی مدیرکل دفتر برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری ، دکتر عباس عاشوری نژاد از اساتید دانشگاه و اسقبال پرشور اعضاء کودک و نوجوان در کنار خانواده ها و همچنین کارشناسان و مربیان ادبی فرهنگی و هنری کانون در سالن آفرینش های مرکز شماره 2 کانون برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ،  دکتر زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان بیان کرد : فردوسی و اثر جاودانش پشتوانه هایی پرافتخار و قابل اعتنا برای ما هستند که باید با شیوه هایی نوین و مؤثر به کودکان و نوجوانان معرفی شوند .

وی افزود : شاهنامه را نمی توان فقط یک مجموعه پرمایه از اشعار فردوسی دانست که از عهد سامانیان و غرنویان به دست ما رسیده ؛ بلکه مهم ترین سند عظمت زبان پارسی و زیباترین مظهر فر و شکوه فرهنگ ایرانیست و ما ایرانیان به واقع این شناسنامه و هویت ملی را مدیون تلاش های حکیم فرزانه توس هستیم .

عباس عاشوری نژاد استاد دانشگاه و رییس انجمن دوستداران حافظ  ( دفتر بوشهر ) ضمن ابراز خرسندی از برپایی این بزرگداشت به مناسبت روز فردوسی بزرگ تاکید کرد : حضور کودکان و نوجوانان در این مراسم بهترین اتفاق است به این دلیل که فرزندان ما نمایندگان راستین خداوند هستند .

رییس انجمن دوستداران حافظ افزود :  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش  نقش بسیار مهم و مؤثری در معرفی خوب و کامل شاعران بزرگ و تاثیرگذاری چون فردوسی دارند که باید به شیوه های آموزشی غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان صورت گیرد .

گفتنی  است : در این محفل ادبی اعضاء فعال در کارگاه های نقالی و شاهنامه خوانی از مراکز شماره 1 و 2 بوشهر به نقل داستان های حماسی با موضوع  نبردها ، رزم ها ، صلح طلبی ها ، افتخار آفرینی ایرانیان و پاکدامنی زنان ایرانی و همچنین اعضا کودک گروه سرود مرکز خورموج هم به خوانش تصنیف های زیبای اصیل ایرانی پرداختند .

لازم به ذکر است : در پایان این ویژه برنامه ادبی به اعضاء نقال ، شاهنامه خوان و گروه سرود و همچنین مربیان با اهدا لوح و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =