کارکنان کانون گیلان درتور رشت‌گردی شرکت‌کردند

مربیان مراکز فرهنگی هنری و کارکنان ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درگردش‌گری یک روزه خود میهمان کوچه‌پس کوچه‌های شهر رشت شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان، این ویژه‌برنامه به‌منظور آشنایی افزون‌تر مربیان و کارکنان ستادی کانون پرورش فکری با گذشته و داشته‌های فرهنگی شهر رشت و کسب ایده‌های خلاقانهدرجهت ارایه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی به کودکان و نوجوانان، برنامه‌ریزی و به مرحله‌ی اجراگذاشته شد.

برهمین اساس پیشینه‌ی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهر رشت، معماری  شهری با نگاه به هویت ایرانی-اسلامی و شرایط جغرافیایی آن مورد توجه ویژه قرارگرفت و دراین میان میهمانان برنامه پیرامون جایگاه این شهرشمالی مطالبی را ارایه‌کردند.

برپایه این گزارش،محمدرضا علیزاده، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری  رشت  با قدردانی از همراهی مدیر کل و کارکنان کانون گیلان در برگزاری این تورگردش‌گری تصریح‌کرد: امروز برای بازدید از مکان‌هایی جمع‌شده‌ایم که هویت‌بخش هستند .

محمدرضا علیزاده، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری  رشت

او درهمین زمینه زبان، مشاهیر و مکان‌های تاریخی را ازجمله عوامل هویت‌بخش عنوان‌کرد و با بیان‌این‌که پاس‌داشت داشته‌ها زمینه‌ساز پیش‌گیری از واگرایی فرهنگی  است، از مربیان کانون پرورش فکری به عنوان افرادی یاد کرد که در این مسیر نقش ارزش‌مندی ایفا می کنند.

گفتنی است روبرت وهانیان و محمد باقری، به ترییب معمار و گیلان شناس  برجسته کشور از میهمانان این برنامه بودند که پیرامون  نقش و جایگاه تاریخی شهر رشت و اهمیت توسعه آن برای حاضران مطالبی را ارایه‌کرد.

محمدباقری ، گیلان شناس

برپایه این گزارش، بازدید از مکان‌های تاریخی شهر، ازجمله ساختمان شهرداری و شورای شهر رشت، ساختمان ابریشم، خانه فرهنگ، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی و هم‌چنین محله‌های قدیمی ساغریسازان و صیقلان ازجمله مقصدهای این تور رشت‌گردی بود و در همین حال همکاران کانون استان گیلان با ظرافت‌های معماری شهرباران ‌های نقره‌ای بیش از پیش آشناشدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =