برپایی مهرواره تئاتر کتاب‌خانه‌ای کانون در لرستان

برپایی مهرواره تئاتر بومی‌محلی و کتاب‌خانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غرب کشور در نشست کارگروه تخصصی این حوزه در خرم‌آباد بررسی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که با حضور کارشناسان حوزه نمایش کانون از استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، کردستان و کارشناس آفرینش‌های هنری برگزار شد در زمینه چگونگی برگزاری، مکان و برنامه‌های جنبی این رویداد  غیر رقابتی بحث و گفت‌وگو شد.

براساس تصمیم‌گیری‌های اعضای کارگروه تخصصی برگزاری مهرواره تئاتر کتاب‌خانه‌ای غرب کشور، این رویداد هنری به میزبانی کانون استان لرستان برگزار خواهد شد و شامل بخش‌های مختلفی هم‌چون اجرای نمایش‌های کتابخانه‌ای، کارناوال عروسک‌های غول‌پیکر با لباس‌های محلی، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع آداب و رسوم، نمایش‌های آیینی سنتی، نغمه‌ها و آواهای محلی و... خواهد بود.

هم‌چنین قرار است عروسک‌های بومی هر منطقه در قالب عروسک‌ نمایشی نغمه‌ها وآواهای محلی هر استان را نیز در زمان برگزاری اجرا کنند.

در ابتدای این نشست نیز محمدجواد محمدی مدیرکل کانون استان لرستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد هنری در استان لرستان گفت: این استان ظرفیت‌های زیادی برای برگزاری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی و ‌هنری دارد و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری سایر استان‌های منطقه غرب کشور مهرواره‌ای با کیفیت برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =