غنی سازی اوقات فراغت 
در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از آغاز ثبت نام اوقات فراغت مراکز کانون خبرداد و گفت: ثبت نام از متقاضیان در این طرح از اوایل خرداد آغاز و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی افزود:یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت کانون پرورش فکری موضوع اوقات فراغت است که کانون در این راستا به اجرای برنامه های مختلف از جمله فعالیت های کتاب محور در کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان و فعالیت های نمایش عروسکی، قصه گویی، شعر خوانی، فعالیت های ادبی، انیمیشن، سفالگری، کاردستی، معرفی شخصیت، بحث آزاد، رباتیک، نجوم و کلاسهای ویژه ی سفالگری، نقاشی و موسیقی می پردازد.

شیخی خاطر نشان ساخت:با توجه به مراجعه روزانه مخاطبین کانون یعنی کودکان و نوجوانان و کشف و پرورش استعدادهای هنری آنها،ضرورت دارد جهت استمرار این روند،زمینه ای برای ایجاد کلاس های تخصصی مهیا گردد و والدین در بخش آموزش هنری،کانون را بعنوان مکانی پویا و تخصصی و کلاس های ویژه و اواقات فراغت را با نگاهی مثبت دیده و کودکان و نوجوانان در این کلاس ها حضوری کارآمد داشته باشند.

وی تقویت مهارت ها و خلاقیت های فرهنگی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: یکی از راهکارهای جدی تقویت مهارت های کودکان استفاده درست از اوقات فراغت است.

شیخی زمان آغاز کلاس های ویژه ی هنری را از اول خرداد 97 اعلام و خاطر نشان ساخت: تمام کلاس های ویژه از اول خرداد آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد و مراکز کانون با انجام فعالیت های اصلی در طول سال آماده حضور کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون استان کردستان همچنین گفت: اوقات فراغت تابستانی یکی از بهترین فرصت هایی است که کودکان و نوجوانان می توانند بدون دغدغه فعالیت های درسی، به دنبال پرورش استعداد های فرهنگی ،هنری و ادبی خود باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری در فصل تابستان پررنگ تر می شود شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان در ایام فراغت را از اهداف این نهاد برشمرد.

لازم به ذکر است ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 20 مرکز ثابت و 4 کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان های استان آماده ارائه خدمات فرهنگی،هنری و ادبی در طول سال به کودکان و نوجوانان کردستانی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =