اولین موزه عروسک ها در کانون کرمانشاه راه اندازی می شود

در موزه عروسک ها، انواع عروسک های ساخته شده در معرض بازدید کودکان، نوجوانان، خانواده ها و علاقه مندان قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، اولین موزه عروسک ها در کانون پرورش فکری استان کرمانشاه راه اندازی می شود تا علاوه برنگهداری عروسک های نمایشی و کارگاهی، کودکان، نوجوانان و علاقه مندان به این موزه، از آن دیدن کنند.

«مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، با اعلام این خبر افزود: نیاز به حفظ و نگهداری و استفاده بهینه از عروسک های مختلفی که در مراکز کانون استان ساخته می شود و همچنین از طرفی، آشنایی کودکان و نوجوانان با مراحل ساخت و آماده سازی عروسک های نمایشی، همکاران ما را بر آن داشت تا موزه عروسک ها را راه اندازی کنند.

فتاحی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای آماده سازی این موزه، گفت: محل این موزه در مجتمع فرهنگی و هنری شماره چهار کرمانشاه است و در حال حاضر کارگاه عروسک سازی نیز در این مکان آماده و در حال بهره برداری است.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه، هدف از ایجاد و راه اندازی این موزه را حفظ و گسترش هنرهای نمایشی و عروسکی بومی و محلی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه های ما شناسایی، ساخت و معرفی عروسک های بومی و محلی استان کرمانشاه است که کار تحقیق و پژوهش در این زمینه از سال ها قبل در سطح کانون کشور آغاز شده و همکاران ما نیز در سراسر استان برای معرفی این عروسک ها، فعالیت و همکاری چشمگیری داشته اند.

وی ظرفیت معرفی داشته های فرهنگی بومی و محلی استان کرمانشاه در زمینه عروسک ها را قابل توجه دانست و اظهار امیدواری کرد این موزه بتواند به عنوان منبعی ارزشمند برای معرفی و حفاظت از فرهنگ بومی و محلی و همچنین، شناساندن این فرهنگ کهن به کودکان و نوجوانان نقشی تاثیرگذار ایفا کند.

موزه عروسک ها، در مجتمع شماره چهار کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه(واقع در شهرک فرهنگیان فاز یک-ضلع غربی پارک معلم) واقع است و به زودی میزبان علاقه مندان به دنیای زیبا و پر رمز و راز عروسک ها خواهد بود.

در این موزه، قرار است ضمن معرفی انواع عروسک ها و روش ساخت آنها، عروسک های مختلفی نیز برای بازدید علاقه مندان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =