مربیان کانون امید به آینده را در کودکان تقویت کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان سه اصل اعتماد به نفس، مهارت ارتباطی و امید به آینده را بین کودکان ونوجوانان تقویت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، منصور اخلاقی پور روز دوشنبه در نشست با مدیرکل و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان اظهار داشت: جایگاه کانون پرورش فکری و نوجوانان به جهت دارا بودن محیطی سالم در آموزش مهارت های یادگیری کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است.

وی ابراز کرد: آموزش با پرورش بسیار متفاوت است، فردی که پرورش می ‌دهد باهنر و خلاقیت خود باعث شکوفایی استعداد پرورش ‌دهنده می ‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان تصریح کرد: کانون جزو سازمان‌هایی است که فعالیت‌هایش بسیار عمیق پایه گذاری شده و با توجه به اینکه به صورت ریشه ای و عمیق به مسائل می پردازد، مربیان آن باید به نیازهای جامعه بیشتر توجه کنند.  

اخلاقی پور افزود: آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان به ویژه در سن پایین مرحله بسیار مهمی است و آنها را برای دوران مدرسه و بقیه مراحل زندگی در آینده آماده می ‌کند.

به گفته وی، کودکان با ارتباط خوب، دوران تحصیل موفق‌ تر و شادتر هستند و در آینده برای برای رسیدن به نتیجه مطلوب کمک می‌کند.

این مسوول در این رابطه از مربیان کانون ها خواست با تعامل بیشتر با سازمان‌های فرهنگی و دانشگاهی و ارزیابی نیازهای روز کودکان از روش ‌های جذاب در راستای رشد و پرورش آن‌ ها استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرروش فکری هرمزگان نیز بیان کرد: آموزش و پرورش فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان  یکی از اولویت‌ها در کانون است.

ناهید سلیمانی احمدی یکی از رویکردهای کانون را اثر گذاری فعالیت ‌ها بر روی مخاطب‌ عنوان کرد و افزود: تلاش مربیان درکانون بر آموزش غیر مستقیم و غیر رسمی است و کودکان در این روند مهارت‌هایی را می‌ آموزند که قدرت تفکر آن‌ها پرورش پیدا کند.

در این جلسه هر کدام از کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی وپژوهش برنامه‌های اجرا شده سال قبل را ارائه کردند و به برنامه‌های پیش‌بینی شده سال جاری اشاره کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =