کد خبر: 279017
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
موزه عروسک‌ها در کانون کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

نخستین موزه عروسک‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این موزه قرار است علاوه بر عروسک‌های نمایشی و عروسک‌های بومی و محلی کرمانشاه، دست‌ساخته‌های کودکان و نوجوانان هنرآموز کارگاه‌های هنری کانون استان نیز در معرض بازدید کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و علاقه‌مندان قرار بگیرد.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه، با اعلام این خبر هدف از ایجاد و راه‌اندازی این موزه را حفظ و گسترش هنرهای نمایشی و عروسکی بومی و محلی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما شناسایی، ساخت و معرفی عروسک‌های بومی و محلی استان کرمانشاه است که کار تحقیق و پژوهش در این زمینه از سال‌ها پیش در کانون آغاز شده و همکاران ما نیز در سراسر استان برای معرفی این عروسک‌ها، فعالیت و همکاری چشمگیری داشته‌اند.

مهناز فتاحی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برای آماده‌سازی این موزه، گفت: محل این موزه در مجتمع فرهنگی و هنری شماره چهار کانون کرمانشاه است و در حال حاضر کارگاه عروسک‌ سازی نیز در این مکان آماده و در حال بهره‌برداری است.

وی ظرفیت معرفی داشته‌های فرهنگی بومی و محلی استان کرمانشاه در زمینه عروسک‌ها را قابل توجه دانست و اظهار امیدواری کرد این موزه بتواند به عنوان منبعی ارزشمند برای معرفی و حفاظت از فرهنگ بومی و محلی و همچنین، شناساندن این فرهنگ کهن به کودکان و نوجوانان نقشی تاثیرگذار ایفا کند.

موزه عروسک‌ها، در مجتمع شماره چهار کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه (واقع در شهرک فرهنگیان فاز یک-ضلع غربی پارک معلم) واقع است و به زودی میزبان علاقه‌مندان به دنیای زیبا و پر رمز و راز عروسک‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =