در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
با مدیر کل پست کردستان بر همکاری بیشتر در برنامه های فرهنگی تاکید شد

در راستای تعاملات و همکاری بیشتر در اجرای برنامه های فرهنگی مدیرکل کانون پرورش فکری کردستان با شهاب وحیدیان مدیرکل پست استان کردستان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،  این دیدار که در دفتر مدیرکل پست استان کردستان صورت گرفت،مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی با اشاره به ظرفیتها وتوانمندیهای پست بخصوص دربخش مکاتبات  ادبی کانون، خواهان استفاده از  ظرفیت خدمات پست برای استفاده بهتر کودکان و نوجوانان  ازبرنامه های  کانون شدند.

سهیلا شیخی در ادامه با اشاره به فعالیت های بخش مکاتبه ای گفت: در مرکز آفرینش های ادبی استان بخشی از فعالیت همکاران ادبی معطوف به نقد و راهنمایی آثار مکتوب کودکان و نوجوانانی است که به هر دلیل امکان عضویت در کتاب‌خانه‌های کانون، کتاب‌خانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی را ندارند اما مستعد فعالیت‌های ادبی‌ هستند همکاران ما با آنها ارتباط دارند و آنها را از طریق بخش مکاتبه ای هدایت می کنند.

شیخی افزود:همانطور که در انجمن ها و کارگاههای ادبی بچه ها را آموزش می دهند واحد آفرینش های ادبی کانون نیز بچه ها را با ساختار شعر و داستان آشنا ساخته و توانمندی های آنان را مورد پرورش و شناسایی قرار می دهد. توجه به کودکان و نوجوانان روستایی و سیار روستایی در اولویت این بخش از فعالیت ها قرار دارد.

وی خاطر نشان ساخت:انس کودکان با نامه و آموزش غیر مستقیم شیوه‌های نامه‌نگاری از دیگر اهداف بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است.

مدیر کل پست استان کردستان ضمن خیرمقدم به مدیرکل  وکارشناسان همراه از ارتباط دو سویه پست وکانون استقبال نمود وارتباط پست با کانون را در ارتقاء رسالت خدمات فرهنگی پست به جامعه باتوجه به سابقه دیرینه پست وکانون بالاخص در ترویج فرهنگ نویسندگی که استان کردستان از دیرباز دارای استعدادهای فراوان بالفعل و بالقوه است  بسیار با اهمیت دانست .

وحیدیان که خود از اعضا قدیمی کانون کردستان بود در سخنانی گفت: دوباره با حال و هوای کانون آشنا شدیم کار شما تنه به تنه کار انبیا می زند به راستی شغل شما شغل انبیاست.

وی ضمن تشکر از بانیان برگزار کننده جلسه رسالت اصلی اداره کل پست را انجام فعالیت های فرهنگی دانست و افزود:این اداره هم جایگاه فرهنگی دارد و ما هم وظیفه داریم که با شما در انجام فعالیت های فرهنگی همکاری کنیم انشاالله این همکاریها بیشتر گسترش پیدا کند.

شهاب وحیدیان یکی از دغدغه های اصلی خود را فرهنگ دیجیتال دانست و گفت: فرهنگ دیجیتال آسیب بزرگی به بخش نوشتن و خواندن وارد کرده است انشاالله بتوانیم با چنین برنامه هایی فرهنگ نامه و نامه نگاری را احیاء کنیم .

وی در ادامه خواهان آموزش شیوه های نامه نگاری وآدرس نویسی و خدمات پستی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان شد ودستور داد یک صندوق پستی برای امور آموزشی در کانون مستقر گردد و اعلام نمود که پست برای ارسال مراسلات مکاتبه ای و هرخدمت دیگری به  کانون اعلام آمادگی دارد.

وحیدیان همچنین ازهمکاری کانون با پست در داوری مکاتبات نامه نگاری اتحادیه جهانی پست تشکر نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =