برگزاری کارگاه آموزش زیست‌محیطی در روزجهانی تنوع‌زیستی

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل هم‌گام با دوست‌داران محیط‌زیست، روزجهانی «تنوع‌زیستی» را گرامی‌داشتند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، نخستین روز ازخردادماه هرسال دوست‌داران محیط‌زیست گردهم ‌می‌آیند و ضمن گرامی‌داشت روزجهانی تنوع‌زیستی، به‌تشریح‌ ارزش‌های آن برای مخاطبان پرداخته و راهکارهای مناسبی برای حفاظت و بهره‌گیری پایدار از مولفه‌های تنوع‌زیستی ترسیم‌می‌کنند.

برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری سیاهکل به‌منظورآگاهی‌بخشی به مخاطبان و درسایه‌ی همراهی با اداره حفاظت ‌از محیطزیست شهرستان و هم‌چنین انجمن مردم‌ نهاد«وارنا»، کارگاه آموزش‌های‌ زیست‌محیطی را برای کودکان و نوجوانان برگزارکرد.

در این کارگاه آموزشی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان سیاهکل درباره‌ی تنوع‌زیستی درسیاره زمین و اهمیت پاس‌داشت آن برای حاضران سخن‌گفت.

لطیف جواهردشتی درعین‌حال به نقش  کانون در آگاهی‌بخشی به آینده سازان ایران اسلامی اشاره و از کارکنان این مجموعه برای همکاری در جهت حفاظت از محیط‌زیست قدردانی‌کرد.

امین شریف، مدیر انجمن مردم نهاد «وارنا» از دیگر میهمانان برنامه بود که به نقش این انجمن درحمایت و تیمار پرندگان وحشی اشاره و پیرامون اهمیت حیوانات درچرخه‌ی زندگی، لزوم پایان‌بخشی به شکار بی‌رویه و خطر نابودی زیست‌گاه‌ها مطالبی را ارایه‌کرد.

معرفی محیط‌بان باسابقه‌ی شهرستان -که با لباس‌محیط‌بانی در برنامه حضورداشت- بخش دیگری از این کارگاه آموزشی به‌شمارمی‌رفت و این فعال عرصه‌ی پاسداری از محیط‌زیست، به ارایه‌ی مطالبی پیرامون گونه‌های حیات وحش منطقه ‌پرداخت.

مهرداد عیوضی درهمین حال بکر بودن بسیاری از مناطق سیاهکل را یادآورشد و این امر را بستری مناسب برای حیات گونه‌های مختلف دانست.

او هم‌چنین از کودکان و نوجوانان دعوت‌کرد به‌عنوان زبان گویای طبیعت این منطقه، نقش خود را در جهت همراه‌سازی هرچه بیشتر افراد جامعه با فعالیت‌های زیست‌محیطی ایفاکنند.

نمایش فیلم درارتباط با پلنگ سیاهکل و بازدید از دست‌آوردهای زیست محیطی اعضا و مربیان، از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی محسوب‌می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =