شروع ثبت نام کارگاه های های ویژه فصل تابستان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان

خانواده ها می توانند از یکم الی سیزدهم خردادماه با مراجعه به مراکز 60 گانه کانون استان اصفهان در در کارگاه های ویژه فصل تابستان ثبت نام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، با نزدیک شدن به تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری کانون استان اصفهان ثبت نام از علاقه مندان حضور در این برنامه ها را آغاز کرده اند.

مراکز کانون در این فصل با برگزاری کارگاه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی از جمله آشنایی باقرآن، خوشنویسی،نقاشی،سفالگری،خلاقیت ادبی،نمایش عروسکی،پویانمایی،عکاسی،نجوم و.... پذیرای کودکان و نوجوانان می باشند.

فعالیت های مستمر کانون در سه بخش فرهنگی،هنری و ادبی صورت می گیرد.

در بخش فرهنگی برنامه های گوناگونی در قالب 30 فعالیت صورت می گیرد که از این برنامه ها می توان به قصه­ گویی،شعرخوانی،روخوانی کتاب،معرفی کتاب،بحث آزاد،معرفی شخصیت،کاردستی،بازی و سرگرمی،نمایش و نقد فیلم،نمایش خلاق،اردو و سفر،بازدید و ... اشاره کرد.

کارگاه های ویژه تابستان امسال در بخش فرهنگی نیز شاهد کلاس های متنوعی از جمله آشنایی با قرآن، مهارت های خواندن،پرورش خلاقیت،تفکر و پژوهش و نجوم می باشد.

واحد هنری کانون استان اصفهان نیز با فعالیت های جذاب خود در 5 موضوع از جمله نقاشی،پویانمایی،خوشنویسی،سفالگری،نمایش عروسکی،عکاسی و ... پذیرای کودکان و نوجوانان اصفهانی است

دیگر واحد کانون بخش ادبی آن است. واحد ادبی نیزبا پنج فعالیت، هم چون دیگر واحدهای کانون مشغول تلاش جهت برآورده نمودن انتظارات کودکان و نوجوانان است.

فعالیت هایی هم چون کارگاه شعر و داستان، طرح های ادبی، اعلام فراخوان های متنوع، اجرای مسابقه و برگزاری شب شعر از جمله این فعالیت ها است.

واحد ادبی نیز در کارگاه های ویژه تابستان امسال کلاس های خلاقیت ادبی،آشنایی با متون کهن، کلاس بیست و کارگاه شعر را برای کودکان و نوجونان علاقه مند برگزار خواهد کرد.

گفتنی است سابقه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و هنری کودکان و نوجوانان بر اساس ارزش ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس شده است به اواسط دهه چهل شمسی در سال 1344 باز می گردد و عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی در این سال ها شاهد رشد،بالندگی و تکامل این نهاد تاثیر گذار بوده است.

اداره کل کانون استان اصفهان نیز هم اکنون از طریق 60 مرکز ثابت،سیار روستایی و پستی با هدف کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان برنامه های متنوعی را در تمامی ایام سال برگزار می کند که همواره مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =