ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداوند

در ماه مبارک از سرمایه عظیم معرفتی برای خودمان و خانواده بهره‌مند شویم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه معنوی کارکنان کانون ستادی و مراکز شهرستان همدان با محوریت اخلاق اسلامی با حضور حجت السلام و المسلمین دکتر امین عباسی محبوب از اساتید حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس کانون برگزار شد.

سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان در ابتدای این جلسه با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات در این ماه پر برکت، خاطر نشان کرد: ایام ماه مبارک ماه خود سازی و بازنگری خویشتن خویش است.

وی یکی از گمشده‌های دنیای امروز را اخلاق نام برد و افزود: در طول چهار سال گذشته سلسله نشست‌هایی را با موضوع اخلاق به ویژه اخلاق اداری با بهره گیری مبانی دینی و مذهبی و الگوهای عملی برگزار کردیم.

در ادامه حجت السلام و المسلمین عباسی ماه مبارک رمضان را فرصتی بی نظیر نام برد و افزود: در ماه مبارک رمضان آمادگی روحی و معنوی انسان بیشتر می شود و رحمت خداوند هم در این ماه گسترده تر است.

وی گفت: ماه رمضان تنها ماهی که در قرآن نام برده شده است که این خود یکی از نشانه‌های عظمت این ماه است و همچنین تنها ماهی که عبارت عظمت، کرامت، شرافت و فضیلت کلام خداوند به آن اشاره شده است.

عباسی یادآور شد: ماه رمضان استعدادی ( فضیلتی و کرامتی) داشته است که خداوند آن را برای نزول قرآن انتخاب کرده است و ملائکه و اهل زمین نسبت به این ماه مامور هستند و در طول سال ملائکه که روح آن بالاتر از جبرییل است یک بار به زمین می آید و آن هم شب قدر است که وظیفه ثبت اعمال انسان را دارد.

وی در ادامه به خطبه نبی مکرم اسلام در آخرین روزهای ماه شعبانیه اشاره کرد که پیامبر اکرم(ص) می فرماید: در ماه رمضان انسان‌های روی زمین میهمان خداوند هستند که می بایستی از سرمایه عظیم معرفتی برای خود و خانواده بهره‌مند شویم.

حجت السلام و المسلمین عباسی در پایان خاطر نشان کرد: یاس از رحمت خداوند متعال بزرگترین گناه است و حتی کسانی که اصراف در کناه دارند.

گفتنی اسن این نشست با حضور همکاران ستادی و مربیان مسوول مراکز شهرستان همدان در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان انجام شد و تا پایان ماه مبارک رمضان هر هفته پنج‌شنبه‌ها ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =