جشن آزادسازی خرمشهر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت سال‌روز آزادی خرمشهر تدارک دیده‌اند تا از این راه بچه‌های ایرانی را با بخشی از خاطرات حماسه‌ی بزرگ دفاع مقدس مردم ایران آشنا کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان،در مراکز فرهنگی؛ هنری کانون استان برنامه‌های مختلفی در 41 مرکز فرهنگی، هنری کانون اجرا شد.

نقاشی، روخوانی کتاب ، فضا سازی متناسب ایام، ارسال مطالب خواندنی، قصه‌گویی و خاطره گویی، معرفی کتاب ، مسابقه کتابخوانی،  پخش فیلم و معرفی وقایع و ایام از جمله برنامه‌های این روز بود.

مرکز اسدآباد 

همزمان با سالروز فتح خرمشهر ویژه برنامه ای را با عنوان" شهری که ایستاد و زنده ماند"را اجرا کرد. در این برنامه بیش از 25 نفر از اعضا با هدف آشنا نمودن اعضا با حوادث تاریخی آزادی خرمشهر و پاکسازی آن از حضور رژیم بعث عراق و همچنین بیان  و معرفی رشادت‌ها و فداکاریهای رزمندگان و خصوصا فرمانده ی شهید جهان آراء حضور داشتند . در این برنامه ابتدا مربی مسئول مرکز مژگان هادی در خصوص خرمشهر وموقعیت مکانی آن در زمان جنگ صحبت کرد و سپس شهید جها ن آرا و نقش وی در رهایی خرمشهر معرفی گردید و سپس اعضا با هدایت مربی هنری با گل سفالگری کتیبه ای را با موضوع  شهر خرمشهر و ایستادگی آن در دوران جنگ تحمیلی طراحی و اجرا کردند .

شیرین سو و مریانج

در این برنامه اعضابا حضور  در محل مزار شهدای گمنام ضمن تجدید میثاق با شهیدان و امام شهیدان    به غبار روبی مزار شهیدان پرداختند.  .همچنین با اجرای برنامه‌های متنوع اعضا را با غیور مردان روزهای سخت که با خون خود از تمامیت ایران عزیز دفاع کردن و دشمنان دین و انقلاب را از سرزمین  عزیزمان بیرون رانندن آشنا ساختن .

روخوانی کتاب شهر بی خاطره جهت تداعی آنروزها ، نقاشی ، و کارگاه سفال از جمله برنامه های این مراکز  بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =