روزمقاومت، ایثار و پیروزی گرامی‌ داشته‌شد

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت سی و ششمین سال‌روز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در این ویژه‌برنامه‌ها که به‌منظور آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با رشادت‌ و ایثارگری‌های مردان و زنان ایران اسلامی در مسیر پاس‌داشت از سرزمین و آرمان‌های مقدس نظام صورت‌گرفت، مربیان به تبیین  اهمیت این حماسه در حفظ انقلاب و نقش آن در ارایه‌ی تصویری روشن از ظرفیت‌های گسترده کشور به بیگانگان پرداختند.

برپایه این گزارش مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون رشت در روز«مقاومت، ایثار و پیروزی» میزبان کودکان و نوجوان ایران اسلامی شد.

طی برگزاری این ویژه‌برنامه که با حضور مدیرکل و مسوولان کانون استان همراه‌بود، مربیان به معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار در آزادسازی خرمشهر پرداختند و دراین میان بر نقش رهبری امام خمینی(ره) در شکل‌گیری این حماسه ماندگار، تاکیدکردند.

قصه‌گویی مربی و هم‌چنین خوانش شعر از سوی عضو کارگاه‌های ادبی و برگزاری مسابقه‌ی نقاشی دیواری  با عنوان «حماسه ماندگار»، ازدیگر برنامه‌های این روز بود که با اهدای جایزه به برگزیدگان همراه شد.

اجرای مسابقه نقاشی با موضوع آزادسازی خرمشهر در کانون رشت
اهدای جایزه به برگزیدگان مسابقه نقاشی از سوی مدیر کل کانون گیلان

به همین مناسبت مرکز فرهنگی هنری لاهیجان رنگ روزهای ایثار و خاطره گرفت و مربیان درکارگاه‌های خوش‌نویسی وادبی، موضوع" آزادی خرمشهر "را عنوان خلق آثار قراردادند.

طی اجرای این ویژه‌برنامه که با هدف تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی هرچه بیشترکودکان ونوجوانان با روزهای دفاع و حماسه صورت‌گرفت، اعضای کودک و نوجوان این مرکز با شرکت در کارگاه خوش‌نویسی، جمله‌های بزرگان را سرمشق گرفتند و در کارگاه ادبی نیز دل‌نوشته‌های‌شان را درهمین ارتباط به رشته تحریر درآوردند.

برپایی کارگاه خوشنویسی در مرکز فرهنگی هنری لاهیجان

کودکان، نوجوانان و خانواده‌های اعضای مرکز فرهنگی هنری سیاهکل نیز به ‌همین مناسبت میهمان‌ روایت‌گری معاون پرورشی آموزش و پرورش این شهرستان از روزهای حماسه و ایثار شدند.

نازنین مشکات در این برنامه به گستره‌ی حماسه آفرینی‌های ملت مسلمان ایران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و دلاورمردی شخصیت‌هایی چون حسین فهمیده و محمد جهان‌آرا  را تلاشی برای حفظ ارزش‌های انقلاب و فراهم‌سازی بستری مناسب برای رشد همه جانبه کودکان و نوجوانان عنوان‌کرد. 

قصه‌گویی از کتاب «باغ فرشته‌ها» - قصه‌ای درباره احساس دخترکی که پدرش جانباز جنگ است و پاهایش را در جنگ از دست داده - توسط مربی مسوول مرکز و  اجرای کارگاه نقاشی چاپ با ابر، از دیگر برنامه‌های کانون سیاهکل در سال‌روز حماسه آزادسازی خرمشهر به‌شمارمی‌رفت.

روایت حماسه سوم خرداد درکانون سیاهکل

معرفی وقایع عملیات بیت المقدس، معرفی کتاب، قصه‌گویی و هم‌چنین آماده‌سازی نماهنگ «معرفی شهدای سوم خرداد» نیز ازجمله فعالیت‌های کانون پرورش فکری شهرستان فومن در سال‌روز حماسه آزادسازی خرمشهر بود.

مرکز فرهنگی هنری ماسال نیز در سی و ششمین سال‌روز آزادسازی خونین‌شهر، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی پذیرای  کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شد.

درهمین زمینه مربیان به معرفی کتاب‌، خوانش‌شعر و روخوانی کتاب و هم‌چنین اجرای مسابقه‌ی حضوری پرداختند و ضمن برپایی کارگاه‌های خوشنویسی و نوشتن خلاق، تصویری روشن از روزهای مقاومت، ایثار و پیروزی به کودکان و نوجوانان ارایه‌کردند.

برپایی کارگاه فعالیت های فرهنگی در کانون ماسال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =