کد خبر: 279118
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت

کانون خراسان رضوی هم‌چون سال‌های گذشته در نمایشگاه قرآن و عترت حضور چشمگیری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم‌چون سال‌های قبل با برگزاری کارگاه‌های نوشتن خلاق، نقاشی، کاردستی، قصه‌گویی و مسابقات فرهنگی و قرآنی در این نمایشگاه به صورت فعال حضور یافت.

کارگاه ادبی

در این کارگاه علاوه بر شناخت استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان، داستان‌های قرآنی به شیوه خلاقانه و با استفاده از کارت‌های تصویری معرفی می‌شود. آنان با در اختیار داشتن کارت‌های موضوعی با قصه‌های قرآنی و سرگذشت امامان و پیامبران آشنا شده و با هدایت مربی ادبی، متناسب با تصویر، به نوشتن خلاق می‌پردازند.

این غرفه فرصت خوبی است تا کودکان و نوجوانان بازدیدکننده با فعالیت‌های کانون و به ویژه بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی آشنا شوند و در نهایت آثار ارائه شده توسط بازدیدکنندگان توسط کارشناسان ادبی آرشیو و در نشریات استفاده می‌شود.

کارگاه فرهنگی

بخش فرهنگی، فعالیت‌های جذاب و متنوعی برای مخاطبان خود در نظر گرفته است. رنگ‌آمیزی بارگاه مطهر ائمه معصوم، پاسخ‌گویی به سوالات قرآنی در قالب مسابقه و آشنایی با احادیث معصومین، بخشی از این فعالیت‌ها است. در این کارگاه کودکان و نوجوانان بازی‌های مهارتی و آموزشی متناسب با نمایشگاه را فرا می‌گیرند و با استفاده از تکنیک «کاغذ و تا» و ساخت کاردستی‌های زیبا، مهارت استفاده از ابزار را آموخته و قدرت خلاقیت‌شان ارتقا می‌یابد.

کارگاه هنری

نقاشی فعالیت مورد علاقه کودکان است. اعضای کودک و نوجوان کانون در طول سال، آثار زیبای نقاشی با مضامین قرآنی و دینی خلق کردند که به صورت کارت‌پستال تهیه و در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن قرار می‌گیرد. در این کارگاه کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با فعالیت نقاشی در کانون، به ساخت قاب عکس و پاکت به شیوه اوریگامی می‌پردازند.  

سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در هفته دوم ماه مبارک رمضان در عرصه میدان شهدا، ساختمان شمس برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند از یکم تا دهم خردادماه و در ساعت ۱۸ تا ۲۴ از این نمایشگاه دیدن کنند.

تصاویر بیشتر را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =